مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

انواع پروتز چانه

انواع پروتز چانه

جراحی پلاستیک چانه یا “منتوپلاستی” عملی است که شکل چانه را با زیبایی شناسی صورت تغییر می دهند. هماهنگ کردن چانه با اجزای صورت باعث جذابیت و زیبایی در چهره فرد می شود. این عارضه ممکن است شامل تغییر شکل چانه، کاهش چانه و یا حتی افزایش چانه انجام شود. متخصص پوست در اغلب مواقع جراحی چانه را برای افرادی که رینوپلاستی انجام داده اند، را توصیه می کند. این روند برای حفظ زیبایی ظاهرصورت انجام می شود، زیرا شکل چانه بر شکل بینی تأثیر مستقیم می گذارد.



جراحی پروتز چانه

جراحی زیبایی چانه به چه منظوری صورت می گیرد؟

متخصص به منظور برجسته سازی چانه، از روش های زیر استفاده می کند؛ عبارتند از:

  • پروتز کردن به منظور ایجاد چانه
  • افزایش یا کاهش استخوان چانه
  • بزرگ کردن چانه
  • رفع کج بودن چانه
  • اصلاح کشیدگی یا دراز بودن چانه
  • دفورمیتی یا تغییر شکل چانه

این عمل به وسیله جراحی در دهان یا زیر چانه انجام می شود. این روش می تواند از طریق بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی صورت گیرد. با ایجاد یک شکاف 3-5 سانتی متر در زیر چانه انجام می شود. مدت زمان این عمل 1 ساعت است.

استخوان چانه با استفاده از ابزارهای ویژه برش داده می شود و چانه قبل از عمل با تعیین و نقطه گذاری بررسی می شود و در مکان جدید با پیچ مخصوص ثابت می شود. یکی از عمل های جراحی چانه، جلو آوردن چانه می باشد که به شکل کاملا طبیعی صورت می گیرد. و فرم کل صورت را در این پروسه زیبا می کند.

پس از عمل جراحی، به مدت 2 روز، چانه پانسمان می شود. پس از باز کردن پانسمان، فرد قادر است که غذاهای معمولی مصرف کند و به فعالیت های بدنی روزمره بپردازد، فرد باید بسیار محتاط باشد، که جسم سفت و سخت به چانه اصابت پیدا نکند.

اما باید گفت که طول چانه در برخی از افراد بیش از حد طبیعی بلند است و یا رو به جلو قرار دارد. برای این افراد پس از بررسی دندان های آنان، چانه را می توان از طریق جراحی حذف کرد. به این صورت که استخوان اضافی چانه را بر می دارند.

جراحی زیبایی صورت

پروتز چانه برای چه افرادی مناسب است؟

کوچک و لاغر بودن چانه باعث می‌شود بینی فرد بزرگتر از حد معمول به نظر برسد. به همین دلیل بهترین متخصصان فک و صورت از جمله دکتر مهدی سزاوار به برخی از مراجعانی که بینی بزرگی دارند، بنا به تشخیص توصیه می‌کنند که در کنار رینوپلاستی پروتز چانه نیز انجام دهند. این دو عمل زیبایی در کنار یکدیگر به تناسب هرچه بیشتر چهره افراد کمک می‌کنند. استخوان‌های فک و چانه دو فاکتور مهم در زیبایی طبیعی صورت محسوب می‌شود. به همین دلیل بهترین پزشکان متخصص زیبایی به جزئیات و هماهنگی میان آن‌ها اهمیت بسیاری می‌دهند. پیش از اقدام برای عمل زیباسازی چانه، باید بررسی شود که دندان‌های بیمار منظم است یا نیاز به ارتودنسی دارد. در صورت لزوم، متخصص فک و دهان باید بیمار را جهت انجام ارتودنسی پیش از انجام سایر عمل‌های جراحی مشاوره و راهنمایی کند. لازم به ذکر است که بکارگیری عمل جنیوپلاستی به تنهایی در صورتی انجام می پذیرد که روابط فکی در موقعیت صحیح قرارگرفته باشدوتنها چانه درابعاد دچار اشکال باشدکه در این مواردعمل جنیوپلاستی به بیمار پیشنهاد میگردد. دربسیاری موارد عمل جنیوپلاستی همراه با عمل فکها بطور همزمان انجام میپذیرد. متخصص جراحی فک و صورت

تورم و کبودی بعد از جراحی زیبایی بینی

تورم و کبودی بعد از جراحی زیبایی بینی

بدیهی است که عوارض جانبی بعد از هر عمل جراحی وجود دارد، مهم نیست که جراحی یک عمل جراحی عمومی باشد یا زیبایی. بعد از عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی، بینی و صورت متورم می شوند که علت این تورم خونریزی زیر جلدی است و همچنین ورود مایعات از رگ به بافت صورت می تواند ورم را تشدید کند.

تورم صورت و بینی از نگرانی هایی می باشد که متقاضیان جراحی بینی دچار آن هستند. اما باید بگوئیم که این تورم عادی است و البته میزان آن به موارد مختلفی از جمله تکینک مورد استفاده توسط بهترین جراح پلاستیک، بافت منحصر به فرد بینی و رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی خواهد داشت.

در حقیقت یک جراح پلاستیک ماهر، تمامی آموزش های مربوط به قبل و بعد از عمل را به بیمار ارائه می دهد تا اطمینان حاصل کند که یک همکاری دو جانبه برای تضمین بهترین نتیجه جراحی وجود دارد. برای مدیریت و کاهش ورم صورت بعد از جراحی بینی در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

رینوپلاستی چیست

رینوپلاستی بینی استخوانی

رعایت نکات قبل از جراحی بینی

رعایت تغذیه مناسب قبل از عمل قطعاً به کاهش زمان بهبودی بعد از عمل کمک خواهد کرد. پیروی از رژیمی با پروتئین بالا و مصرف ویتامین ها توصیه می شود، زیرا هر ویتامین پس از جراحی دارای نقش مهمی در بهبودی می باشد.

همچنین توصیه می شود از استعمال سیگار به مدت 3 هفته و پرهیز از مصرف آسپیرین و داروهای مشابه نظیر ایبوبروفن، ایندوماسین و… به مدت 10 روز قبل از جراحی خودداری کنید. نیکوتین موجود در دخانیات باعث ایجاد انقباض عروق شده، در نتیجه خون رسانی به بافت های تحت جراحی را مختل می نماید.
جراحی زیبایی صورت

کبودی چشم بعد عمل بینی تا چه مدت طول می کشد؟

کبودی در ناحیه زیر چشم معمولاً حدود 24 ساعت پس از عمل ظاهر می شود و در 48 ساعت اول به بدترین حالت ممکن خود می رسد. یک هفته پس از عمل بینی، معمولاً این کبودی به زرد یا قهوه ای روشن تغییر رنگ پیدا می کند. در این مرحله به راحتی و با استفاده از آرایش می توانید ظاهر بد این کبودی ها را بپوشانید. در بیشتر موارد حلقه های زیر چشم 10 روز پس از عمل به طور کامل از بین می روند. اما برخی کبودی ها مدت طولانی تری باقی می مانند. این کبودی های طولانی مدت بعد از جراحی بینی به خودی خود و به طور کامل برطرف نمی شوند. تغییر رنگ حتی تا چندین ماه پس از عمل در منطقه مورد نظر باقی می ماند.

عوارض این چنینی در افرادی که دارای مشکلات خاصی هستند و مستعد ابتلا به کبودی به دلیل بافت نرم پوست می باشند، بیشتر دیده می شود. در این موارد، کبودی ها از بین نمی روند بلکه همچنان بر روی بدن باقی می مانند و این به دلیل رسوبات آهن در ناحیه تحت جراحی است که باعث می شود پوست به طور مداوم تغییر رنگ بدهد و به رنگ قهوه‌ای درآید. البته این بدان معنا نیست که شما باید از تغییر رنگ دائمی روی صورت خود رنج ببرید. درمان هایی وجود دارد که این وضعیت را اصلاح می کنند. این روش های درمانی مشابه درمان لکه های آفتاب است و معمولاً با چند هفته استفاده موضعی از هیدروکینون و لایه برداری شیمیایی از بین می روند. پس از آن پوست صورت سالم و شاداب به نظر می رسد.

رینوپلاستی بینی گوشتی

دلایل ایجاد کبودی اطراف چشم بعد عمل بینی

روش هایی وجود دارند که می توانید برای به حداقل رساندن ظاهر سیاه دور چشم و تسریع بهبود کلی خود انجام دهید. یک جراح بینی با تجربه و ماهر مانند دکتر مهدی سزاوار دستورالعمل های مراقبتی دقیق به شرح زیر را برای بیمار ارائه می دهد. برای اطمینان از نتیجه موفقیت آمیز و کاهش عوارض بعد عمل مانند کبودی دور چشم مهم است که این دستورالعمل ها را به طور کامل دنبال کنید. متخصص جراحی فک و صورت


جراحی چانه و راهکارهای برجسته سازی آن

جراحی چانه و راهکارهای برجسته سازی آن

یک چانه لاغر (ضعیف) یا دارای عقب رفتگی می‌تواند بر توازن اجزای صورت تاثیر گذارد. در برخی موارد، سایر ویژگی‌های صورت ممکن است در مقایسه با چانه غیر متناسب باشند. یک چانه قوی می‌تواند ویژگی‌های ظاهری همانند زیبایی را در اختیار فرد قرار دهد. به همین خاطر مردان و زنانی که احساس می‌کنند چانه آن‌ها از نظر ظاهری مناسب نیست، حجیم و برجسته کردن چانه می‌تواند برای آن‌ها یک روش درمان مناسب باشد. در حقیقت برجسته سازی چانه یک روش درمان زیبایی است که برای تغییر شکل چانه با پروتز، تزریق ژل در چانه یا از طریق عمل جراحی بر روی افراد انجام می‌شود.

عمل پروتز چانه


حجیم و برجسته کردن چانه چیست؟

از قدیم، صورت‌های کشیده با چانه‌های بزرگ، قوی و زاویه‌دار، نشان دهنده تجسم زیبایی بوده است. در صورتی که تمایل دارید چانه شما اندکی ظاهر یا اندازه متفاوت داشته باشد، درمان زیبایی حجیم کردن چانه می‌تواند یک انتخاب مناسب به این منظور بوده و برای چانه شما ویژگی‌های ظاهری متناسب‌تر با سایر اجزای صورت ایجاد نماید. امروزه از این درمان به همراه سایر روش‌های زیبایی مثل لیفت صورت یا رینوپلاستی به منظور دستیابی به نتایج مناسب استفاده می‌شود. امروزه برای حجیم کردن چانه می‌توان از روش‌های غیر جراحی مثل پروتز چانه، تزریق ژل و تزریق چربی و نیز روش‌های جراحی پروتز چانه استفاده کرد.


مزایای حجیم و برجسته کردن چانه

مزایای اصلی این درمان زیبایی به شرح زیر هستند:

  • افزایش اعتماد به نفس و احساس مناسب فرد نسبت به خود
  • بهبود ظاهر صورت از طریق ایجاد تناسب بیشتر بین اجزای آن
  • اصلاح ویژگی‌های ضعیف و غیر متوازن صورت
  • بهبود وضعیت خط گردن و کوچک کردن بینی‌هایی که ظاهر بزرگ دارند
  • قوی کردن خط فک

زاویه سازی فک با پروتز

بعد از جراحی پروتز چانه چه انتظاراتی داشته باشیم؟

پانسمانی که بعد از جراحی چانه مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دو الی سه روز باقی بماند. میزان درد ناشی از جراحی در افراد مختلف متفاوت است. اما به طور کلی مسکن‌ها و داروهایی که پزشک تجویز کرده است به تسکین درد کمک می‌کند.

فرد تا چند روز بعد از جراحی نمی‌تواند به خوبی غذاها را بجود. بنابراین لازم است که از خوردن غذاهای سفت امتناع کرده و مایعات، غذاهای آبکی و نرم استفاده کنند. بسیاری از بیماران بعد از جراحی در قسمت چانه احساس کشیدگی دارند. این به دلیل اضافه شدن پروتز چانه است و معمولا بعد از یک هفته بهبود پیدا می‌کند.

بیمار بعد از ده روز می‌تواند به محل کار خود بازگردد و فعالیت‌های روزانه را از سر بگیرد. اما تورم و آثار جراحی ممکن است تا یک ماه بعد از عمل نیز باقی بمانند. رعایت دستورات مراقبتی پزشک به بهبود سریع‌تر تورم و ایجاد نتایج در زمان کوتاه‌تر کمک می‌کند. متخصص جراحی فک و صورت

هر آنچه باید درباره پارگی پروتز سینه بدانید

هر آنچه باید درباره پارگی پروتز سینه بدانید

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه به جراحی بزرگ کردن سینه که پروتز در زیر بافت سینه یا ماهیچه قفسه سینه قرار می گیرد. از عوارض جراحی زیبایی سینه می توان به پارگی پروتز سینه اشاره کرد. این عارضه قابل پیشگیری می باشد. این امکان وجود دارد که با گذشت زمان یا براثر حادثه و به هر دلیل دیگری پروتز سینه شما دچار پارگی شود. مدل های پروتز سینه پوسته خارجی شان از جنس سیلیکون می باشد و به دلایل مختلفی ممکن است این سیلیکون ها در معرض پارگی یا سوراخ شدن قرار بگیرند. از این رو با دیدن کوچک ترین علائمی باید به پزشک مراجعه کنید.


پارگی پروتز سینه

عمر پروتز سینه بین 7 الی 12 سال می باشد و در مواردی برخی از آن ها 15 سال ماندگاری دارند. براساس تحقیقاتی طی 11 سال یک بار دچار پارگی شده اند و احتمال ترکیدن پروتز سینه هر سال افزایش می یابد. سیلیکون حاصل از پارگی پروتز در 21 درصد موارد در خانم ها به بیرون از کپسول سینه نشت پیدا خواهد کرد و در اکثر این موارد بیمار از آن خبر ندارد.

انواع پروتز سینه و علائم آن

پروتزهای سیلیکونی : پروتزهای سیلیکونی با ساختار بدن زنان سازگار بوده و عارضه ای برای زنان به وجود نمی آورند.

  • علائم پارگی پروتز سینه در پروتزهای سیلیکونی : به علت داشتن جداره ای مستحکم احتمال پارگی در این پروتزها بسیار کم است. ژل سیلیکونی به قسمت های بدن انتقال پیدا می کند و ژل خارج شده از پروتز ترکیده جذب سینه و زیر بغل خواهد شد. پس دفرم شدن سینه ها و ایجاد توده در حوالی پروتز سینه از علائم این نوع از پروتزها خواهد بود. در برخی از مواقع غدد لنفاوی زیر بغل برجسته و متورم می شوند. در این نوع از پروتز انجام منظم MRI توصیه خواهد شد زیرا این نوع از پروتز ممکن است بدون علامت باشد و فقط با تست پارگی پروتز مشخص شود.
  • پروتز های نمکی : لایه بیرونی این پروتزها سیلیکونی بوده داخل آن از آب و نمک پر شده است.
  • علائم پارگی در پروتزهای آب نمکی یا سالینی : واضح ترین نشانه ای که پروتز ترکیده دارد این است که اندازه پروتز ترکیده از اندازه پروتز نترکیده کوچکتر خواهد بود. احتمال پارگی این نوع پروتز به نسبت پروتز های سیلیکونی بالاتر است به همین علت ترجیح پزشکان این است که از این پروتزها استفاده نکنند.

مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جود از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید. متخصص پستان در تهران

سخن پایانی

عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید. بهترین جراح پروتز سینه در تهران

آنچه که شما باید در مورد علائم سرطان سینه در جوانان بدانید

آنچه که شما باید در مورد علائم سرطان سینه در جوانان بدانید

سرطان سینه در جوانان به طرز چشمگیری نادر است ، به طوری که بیشتر سازمان های آماری اطلاعات بیما ران در این گروه سنی را نگهداری نمی کنند.

با این وجود ، نوجوانان ممکن است نگران باشند که تغییرات پستانهای آنها در دوران بلوغ به دلیل سرطان سینه است. برای رفع این نگرانی ها ، آنها باید سینه های خود را برای این تغییرات کنترل کنند و برای آرامش خاطر با پزشک خود صحبت کنند.

نوجوانان باید بدانند که تغییرات سینه هیچ چیز ترسناکی نیست و بعید است به معنای سرطان پستان باشد.


بروز سرطان سینه در دختران جوان

تغییرات دوران بلوغ می تواند برای هر جوانی ترسناک باشد. زنان جوان برای اولین بار سینه آنها رشد می کند و ممکن است به ظاهر و احساس خود عادت نکنند و این می تواند دلیل نگرانی برای سرطان سینه در نوجوانان است.

رشد سینه معمولا به صورت توده ای در زیر نوک سینه شروع می شود ، که ممکن است نگرانی های زیادی را برای نوجوانان در مورد سرطان سینه ایجاد کند. این جوانه های سینه ممکن است حساس هم باشند و باعث نگرانی فرد شوند.

والدین و پزشکان باید به نوجوانان در مورد رشد طبیعی سینه اطمینان دهند ، زیرا رشد پستان تجربه جدیدی است و می تواند ناراحت کننده باشد.

روش های درمانی سرطان سینه در جوانان

برای درمان سرطان سینه در جوانان نمی توان به راحتی تصمیم گرفت و از هر روشی استفاده کرد اما پزشکان متخصص سعی می کنند از روش هایی غیر از شیمی درمانی و پرتو درمانی استفاده کنند که می توان به دو مورد زیر از این روش ها اشاره کرد

1- هورمون درمانی

در این روش از داروهایی نظیر تاموکسیفن استفاده می شود که در ترکیب آن ها از هورمون استروژن استفاده شده باشد تا باعث سوختن سلول های سرطانی شوند.

2- روش جراحی

در این روش پزشکان متخصص، توده سرطانی موجود در پستان نوجوان را جراحی کرده و از بدن او خارج می نمایند سپس داروهای لازم جهت ترمیم پستان را برای او تجویز می کنند.

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

معرفی بهترین متخصص سرطان پستان در جوانان

همان طور که گفتیم سرطان پستان در جوانان یکی از سرطان های رایج است بنابراین لازم است که برای درمان این بیماری هر یک از ما آگاهی های لازم را کسب نماییم و نیز با مراجعه به موقع به جراح سرطان پستان حاذق و باتجربه، اقدامات لازم جهت جلوگیری از این بیماری را انجام دهیم.

دکتر فرهاد موسی زاده با داشتن تخصص و تجربه کافی سال ها است که در یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک های پزشکی به درمان انواع بیماری های مرتبط با سرطان سینه در جوانان و زنان می پردازد. متخصص پستان در تهران

دانستی های لازم درباره قبل و بعد لاپاراسکوپی

دانستی های لازم درباره قبل و بعد لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی که با نام لاپاراسکوپی یا لاپراسکوپ تشخیصی نیز شناخته می‌شود، یک روش تشخیصی جراحی است که برای معاینه اندام‌های داخل شکم استفاده می‌شود. این یک روش کم خطر و کم خطر است که فقط نیاز به ایجاد برش‌های کوچک دارد. در لاپاراسکوپی از ابزاری به نام لاپاروسکوپ برای بررسی اندام‌های شکمی استفاده می‌شود. لاپاروسکوپ یک لوله بلند و باریک است که دارای نور پرتوان و یک دوربین با وضوح بالا در قسمت جلویی می‌باشد. ابزار از طریق برش ایجاد شده در دیواره شکم وارد می‌شود. همان‌طور که در طول ناحیه حرکت می‌کند، دوربین تصاویر را به یک مانیتور ویدئویی می‌فرستد. لاپاراسکوپی به پزشک شما اجازه می‌دهد تا به صورت بلادرنگ و بدون جراحی باز، داخل بدن شما را ببیند. پزشک همچنین می‌تواند در طی این روش نمونه‌های بیوپسی را از ناحیه مورد نظر به دست آورد.

عمل لاپاراسکوپی

چرا لاپاراسکوپی انجام می‌شود؟

لاپاراسکوپی اغلب برای شناسایی و تشخیص منبع درد لگن یا شکم استفاده می‌شود. این روش معمولاً وقتی انجام می‌شود که دیگر روش‌های غیر تهاجمی نمی‌توانند کمکی به تشخیص کنند. در بسیاری از موارد، مشکلات شکمی را می‌توان با تکنیک‌های تصویربرداری همچنین مانند موارد زیر تشخیص داد:

سونوگرافی که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویری از بدن استفاده می‌کند

سی تی اسکن، که مجموعه‌ای از پرتوهای ویژه ایکس است که تصاویر مقطعی از بدن را می‌گیرد

اسکن MRI که از آهن ربا و امواج رادیویی برای تولید تصاویر از بدن استفاده می‌کند

لاپراسکوپی وقتی انجام می‌شود که این آزمایش‌ها اطلاعات و دیدی کافی برای تشخیص نداشته باشند. این روش همچنین ممکن است برای گرفتن بیوپسی یا نمونه‌ای از بافت اندام بخصوصی در شکم استفاده شود. پزشک شما ممکن است لاپاراسکوپی را برای معاینه اندام‌های زیر توصیه کند:

بیوپسی پستان چیست

  • آپاندیس
  • کیسه صفرا
  • کبد
  • لوزالمعده
  • روده کوچک و روده بزرگ (کولون)
  • طحال
  • معده
  • اندام‌های لگن یا اندام‌های تولیدمثل

ریکاوری و بهبود بیمار پس از لاپاروسکوپی

پس از پایان عمل لاپاروسکوپی ، بیمار برای چند ساعت تحت نظر قرار می گیرد و سپس از بیمارستان مرخص می شود. زمان بهبودی و ریکاوری پس از عمل لاپاروسکوپی به عوامل زیر بستگی دارد:

شرایط عمومی جسمی

نوع و میزان استفاده از داروهای بیهوشی

عکس العمل بدن نسبت به جراحی

در روز های پس از عمل لاپاروکسوپی ممکن است بیمار درد متوسطی در ناحیه زخم های ایجاد شده احساس کند. احساس درد و ناراحتی با گذشت زمان ، و مصرف داروهای مسکن کمتر می شود.

پس از عمل لاپاروسکوپی ، احساس درد در ناحیه شانه طبیعی است. این درد در نتیجه گاز دی اکسید کربن تزریق شده به شکم برای ایجاد فضای مناسب درون بدن برای جراحی است. این گاز می تواند سبب ایجاد فشار روی پرده دیافراگم که شبکه های عصبی متصل با شانه ها دارد شود.

پس از گذشت چند هفته از جراحی، بیمار می تواند به زندگی عادی خود باز گردد. البته انجام معاینات دوره ای پس از عمل برای کنترل روند بهبودی بیمار توصیه می شود. اقدامات زیر می تواند به تسریع روند بهبودی پس از جراحی لاپاروکسوپی کمک کند: بیمارستان دی

انجام فعالیت فیزیکی سبک به منظور کاهش ریسک تشکیل لخته خون

خواب و استراحت کافی

استفاده از شربت های سینه برای کاهش درد و تورم گلو

جراحی پلک افتاده چگونه انجام می‌شود

جراحی پلک افتاده و جوان‌سازی چهره

عمل پلک افتاده یکی از روش‌های موثر در جوان‌سازی چهره و تغییر در حالت چشم‌ها است. پلک افتاده یعنی پلکی که به دلایل مختلف، پایین‌تر از جای اصلی خود قرار می‌گیرد. با افتادگی پلک، هنگام باز بودن چشم‌ها، پلک بیشتر از حد نرمال روی چشم را می‌پوشاند. افتادگی پلک ممکن است به مرور زمان رخ دهد، بر اثر یک حادثه پیش بیاید و یا حتی مادر زادی باشد.

جراحی افتادگی پلک

چشم‌ها مرکز صورت و عنصر بسیار مهمی در زیبایی ما هستند. چشم‌ها به‌خوبی حالات درونی ما را منتقل می‌کنند و احساسات ما را بروز می‌دهند. داشتن چشم‌های زیبا، پل ارتباط موثر ما با دیگران و یکی از عوامل اعتماد به نفس است. در این میان، فرم و شکل پلک‌ها در زیبایی چشم‌ها بسیار موثر هستند. عمل پلک افتاده به زیبایی و طبیعی بودن چشم‌ها بسیار کمک می‌کند؛ اما چطور؟

با بالا رفتن سن، بافت‌های زیر پوست از جمله ماهیچه‌ها و بافت‌های چربی، سفتی و استحکام خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل سفت شدن پوست زیر چشم نقش پر رنگی در زیبایی پیدا کرده است. صورت یکی از اولین نقاط بدن است که این نشانه‌های افزایش سن را منعکس می‌کند. چین‌های پیشانی و دور چشم، افتادگی ابرو و افتادگی صورت، یکی پس از دیگری خودشان را نشان می‌دهند.

جراحی پلک


انواع افتادگی پلک و روش‌های درمان آن

جراحی افتادگی پلک عموما با نام بلفاروپلاستی شناخته می‌شود. اما بلفاروپلاستی تنها یکی از موارد و روش‌های درمانی برای پلک است. از دیگر روش‌هایی که می‌توان از آن نام برد راهکار:

کانتوپکسی

زمانی ازین راهکار استفاده می‌شود که لبه پایینی پلک پایین به سمت خارجی پلک بر می‌گردد. در این حالت برای بازگرداندن پلک به حالت اولیه و سفت کردن عضلات آن و پیشگریری از برگشتن مجدد پلک، از روش کانتوپکسی استفاده می‌کنند.

اهمیت درمان برگشتگی پلک پایین به آن است که به مرور موجب ایجاد خارش، سوزش و در برخی مواقع عفونت‌های وخیم می‌شود.

بلفاروپلاستی

عمومی‌ترین روش برای جراحی پلک افتاده روش بلفاروپلاستی است. این رویه درمانی برای رفع افتادگی پلک بالا و پلک پایین انجام می‌شود. هدف در هر دوحالت یکسان است. به موجب جراحی پلک بالا یا پایین و یا هردو، پوسته شل شده پلک که به خاطر وجود چربی اضافی و افزایش سن ایجاد می‌شود برداشته شده و سفت می‌شود.

بلفاروپلاستی چیست

برای مراجعه به بهترین متخصص جراحی پلک در تهران باید به دنبال جراحانی باشید که تجربه کافی در زمینه عمل بلفاروپلاستی داشته باشند و بتوانند پس از معاینه، در این خصوص به شما مشاوره درمان بدهند. دکتر سزاوار از جراحانی است که دارای تجربه کافی و مهارت و تخصص بالا در زمینه جراحی های مرتبط با زیبایی پلک است که تا کنون به اصلاح و بهبود چهره بسیاری از بیماران کمک کرده است

هر آنچه که باید درباره لیفت صورت بدانید

هر آنچه که باید درباره لیفت صورت بدانید

لیفت صورت یا همان ریزیدکتومی روشی در جراحی زیبایی است که با هدف ارائه ظاهری جوان تر به چهره ارائه می شود.این روش با از بین بردن اضافی پوست صورت ، قسمت پایین صورت را تغییر شکل می دهد.ریتیدکتومی می تواند پوست شل و حلق آویز دور فک که به عنوان غبغب شناخته می شود را از بین ببرد. همچنین می تواند چین های عمیق اطراف دهان و بینی و اضافی پوست و چربی آویزان را در زیر چانه و گردن برطرف کند.

این روش همچنین می تواند بافت های زیرین را محکم کند و ممکن است با تقویت پیشانی ، گونه ها و پلک ها همراه شود.

در ایالات متحده ، در سال 2016 تعداد 107.261 زن و 13702 مرد جراحی لیفت صورت انجام دادند. در بین مردان ، این پنجمین نوع شایع جراحی زیبایی بود.


لیفت آندوسکوپیک صورت چیست

لیفت صورت چیست؟

لیفت و محکم کردن صورت به صورت سرپایی انجام می شود. این ممکن است با یک بی حسی موضعی و آرام بخش ها یا بی حسی عمومی باشد.

این عمل می تواند از 2 تا 5 ساعت طول بکشد و فرد معمولاً می تواند در همان روز پس از عمل به خانه برود.

در روش سنتی لیفت صورت ، جراح برش هایی در جلوی گوش ایجاد می کند ، تا قسمت مو یا خط مو و همچنین پشت گوش به سمت پوست سر مو کشیده شود.

جراح پوست را از عضلات و چربیهای عمیق تر صورت جدا می کند ، به آرامی پوست را در جهت صعودی و خلفی کشیده و پوست اضافی را برطرف می کند. آنها ممکن است بافت های عمیق تر صورت را محکم کنند.

ممکن است یک برش کوچک یا بریدگی در زیر چانه ایجاد شود تا پوست و بافت عمیق تر گردن محکم شود. این به عنوان لیفت گردن شناخته می شود.

سپس برش ها با بخیه ها و احتمالاً منگنه ها بسته می شوند. برای از بین بردن خون و مایعات اضافی ممکن است یک یا دو روز در زیر پوست پشت گوش بانداژ اعمال شود.

جراحی زیبایی صورت

چندین مزایای لیفت صورت که میخ کوبتان می کند

آیا تا به حال به جراحی زیبایی یا لیفت صورت فکر کرده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، وقت خود را هدر ندهید و سراغ ماهرترین پزشک در این زمینه بروید. این نکته را بپذیرید که ما در جامعه ای زندگی می کنیم که زیبایی حرف اول را می زند.

به همین دلیل هر فردی باید به ظاهر خود به طور ایده آل برسد. بنابراین ما در این بخش لیفت صورت را انتخاب کرده ایم که قدمی هرچند کوچک به سمت جامعه ای زیبا برداریم. با ما همراه باشید.

لیفت اندوسکوپیک ابرو و پیشانی چیست

لیفت صورت هیچگونه محدودیت سنی ندارد

بسیاری از بیماران به اشتباه تصور می کنند که لیفت صورت فقط برای افراد مسن که علائم پیشرفته تری از پیری دارند مفید است. شایع ترین سن برای بیمارانی که در سال گذشته لیفت صورت انجام داده اند، بین 51 تا 64 سال است، اما جالب اینجاست هر فردی که علائم افتادگی پوست و چین و چروک داشته باشد، این فرصت را دارد که از این روش بهره مند شود.

اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای لیفت صورت خواهید بود یا خیر، به سلامت کلی، وضعیت پوست و انتخاب سبک زندگی شما بستگی دارد. با استفاده از تکنیک های مختلف، جراحان اصلاح صورت شما را مطابق با اهداف زیبایی شناختی و میزان اصلاح لازم برای دستیابی به نتیجه بهتر تنظیم می کنند.

چگونه زاویه فک داشته باشیم

چگونه زاویه فک داشته باشیم

صورت V شکل بسیار پرطرفدار است و یکی از محبوب‌ترین اشکال صورت محسوب می‌شود. زاویه دار کردن صورت به روشی گفته می‌شود که در آن ظاهر صورت با برداشتن گونه‌های چاق و غبغب تغییر یافته و به شکل v درمی‌آید. زاویه‌دار کردن صورت یک عمل متداول در زنانی است که می‌خواهند صورتی لاغرتر، زیباتر و زنانه‌تر داشته باشند و همچنین مردانی که تمایل دارند بدون ورزش کردن، صورتی لاغرتر داشته باشند. اصلاح شکل صورت برای لاغرسازی با زاویه‌دار کردن صورت و تراشیدن استخوان‌های گونه به طوری که در قسمت چانه این دو استخوان به هم رسیده و شبیه به حرف V می‌شود انجام می‌گردد. با انجام این فرایند صورت لاغرتر به نظر می‌رسد. اصلاح زاویه صورت از طریق روش‌های جراحی و غیر جراحی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و لیفت با نخ امکان‌پذیر است. این فرایندها به اصلاح زاویه صورت و جوان‌تر به نظر رسیدن آن کمک می‌کنند در حالی که پوست نیز لطیف‌تر، شاداب‌تر و سالم‌تر از قبل خواهد شد.

زاویه دار کردن فک



زاویه سازی فک با پروتز

مزایای زاویه دار کردن صورت و فک

با استفاده از تکنیک های مختلف زاویه دار کردن فک شما می توانید به این مزایا دست یابید:

ظاهری جوان

  • چهره‌ای باریک و جذاب
  • خط گونه باریک
  • چانه زاویه‌دار
  • برجستگی استخوان گونه
  • بینی ظریف با پلی برجسته
  • چشمانی گرد و براق
  • پوستی صاف و روشن

مزایای زاویه سازی صورت

روش‌های مختلف زاویه دار کردن صورت و فک

زاویه‌سازی موقت صورت

زاویه‌دار کردن موقت صورت 6 ماه الی یک سال ماندگاری دارند. برای برخی بیماران، این روش جایگزین بسیار خوبی برای جراحی است چون نهایتا تاثیر آن از بین می‌رود اگر نتایج آن کمتر از انتظارات ایده‌آل‌تان بوده باشد. البته افرادی که به دنبال نتایج ماندگارتری هستند، باید به همان روش‌های تزریقی‌ بازگردند. این روش زاویه‌دار کردن صورت توانایی اصلاح استخوان گونه بالایی یا زاویه دار کردن استخوان‌های اصلی را ندارد. عوارض جانبی احتمالی آن هم، خطر بروز کبودی یا عدم تقارن است. روش های غیرجراحی و موقتی زاویه دار کردن صورت شامل برجسته کردن چانه می باشد.

زاویه‌دار کردن دائمی صورت

زاویه‌دار کردن دائمی صورت در مقایسه با روش قبلی خیلی تهاجمی‌تر است. کل جراحی زاویه‌دار‌سازی صورت به شکل V، ممکن است شامل روش‌های زیر یا ترکیبی از آن‌ها باشد؛ روش‌هایی از قبیل مالارپلاستی (عملی جهت باریک کردن استخوان بالایی چانه)، آنولوپلاستی(کاهش گوشه‌های فک پایینی)، کورتیکوتومی(کاهش برامدگی فک پایینی)، ژینوپلاستی (باریک کردن، بلند کردن یا کوتاه کردن چانه) و گاهی میوتومی (کاهش حجم ماهیچه‌‌ها با جراحی). همچون تمام جراحی‌های دیگر، خطرات موجود در این جراحی هم شامل بی‌حسی، تضعیف صورت و عدم تقارن دائمی می‌باشد. بازگردانی نتایج عمل بسیار دشوار بوده و نیازمند تلاش و هزینه‌های بسیاری است.

زاویه سازی صورت با چربی

در این مقاله اطلاعاتی در مورد انواع متدهای جراحی زاویه دار کردن فک یا زاویه سازی بدون جراحی صحبت کردیم. فک‌های زاویه دار و صورت‌های دارای استخوان‌بندی درشت جزو فاکتورهای زیبایی امروزه به شمار می‌روند. به همین دلیل افراد بسیاری تمایل به زاویه دار کردن فک خود از طریق راه‌های مختلف دارند. البته این روش برای بهبود فرم فک‌هایی که حالت طبیعی ندارند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد روند جراحی زاویه دار کردن فک یا رزرو زمان مشاوره می‌توانید از طریق سایت دکتر سزاوار اقدام کنید. امکان رزرو نوبت به صورت آنلاین و تلفنی وجود دارد. متخصص جراحی فک و صورت

درباره بوکال فت چه می‌دانید

جراحی بوکال

جراحی استخراج چربی بوکال یک جراحی زیبایی است که با هدف کاهش چربی گونه انجام می شود. در بعضی افراد پر کردن گونه و صورت در به وجود آوردن صورت گردتر و جوان کمک می کند ولی در بعضی افراد دیگر مقدار این چربی ان قدر زیاد است که با وجود اندام مناسب، صورت بسیار پر به نظر می رسد و شخص از این موضوع رضایت ندارد و ترجیح می دهد صورت کشیده و تراش خورده داشته باشد.

عمل جراحی بوکال فت

در حین جراحی کاهش چربی گونه، پد یا لایه بوکال را بر می دارند. لایه چربی بوکال یک لایه عمقی چربی درون گونه ها است و در نتیجه نقش اساسی در حالت صورت ایفا می کند.این لایه چربی می تواند در سایز های مختلفی وجود داشته باشد و یک لایه نازک یا یک لایه ضخیم از چربی باشد. کسانی که یک لایه چربی بوکال ضخیم دارند چهره شان کشیده نیست و صورتشان حجیم به نظر می رسد.

این جراحی برای افرادی ایده آل است که صورت پهنی دارند و می خواهند در صورتشان کانتور به وجود بیاورند. این جراحی به افراد با صورت کوچک و لایه چربی نازک توصیه نمی شود و نتایج مورد پسندی را در این افراد به همراه ندارد.

برای مراجعین با سنین بالاتر جراحی بوکال علاوه بر هرف مذکور خواص ضد پیری فوق العاده ای نیز دارد. افزایش سن باعث افتادگی چربی درون گونه می شود و به صورت حالت اویزان می دهد که با برداشتن این لایه چربی ظاهر جوانی را به وجود می اورد.


نحوه جراحی بوکال

خیلی مهم است که پیش از درمان یک جلسه مشاوره با جراح خود داشته باشید تا او از این که شما فرد مناسبی برای این روش هستید اطمینان بیابد. هم چنین در این جلسه می توانید در مورد جزئیات نتایج، درمان و بهبودی اطلاعات کسب کنید.

این که از بی هوشی عمومی یا موضعی استفاده شود به نظر جراح بستگی دارد و پیش از عمل به اطلاع و تائید بیمار می رسد. در هنگام عمل یک برش در قسمت داخلی گونه ایجاد می شود. ماهیچه بوکال به اؤامی توسط متخصص پوست و مو کنار زده می شود تا به چربی زیر آن دسترسی یابد و این لایه را جدا کند.

ریکاوری و بهبود جراحی بوکال

پس از جراحی ضروری است که از بازی کردن با نخ بخیه به وسیله زبان خودداری کنید تا مشکلی رخ ندهد و زمان بهبودی کاهش یابد.

هم جنین به شما توصیه می شود که از رژیم مایعات در روز های اول پس از جراحی استفاده کنید تا از گیر کردن غذای جامد با نخ ها خودداری شود.

برای جلوگیری از عفونت یک دهان شویه ویژه برای شما تجویز می شود.

در هفته های اول پس از جراحی احتمال وجود یک تورم متوسط وجود دارد که قدم به قدم حین ۲ تا ۳ هفته کاملا برطرف می شود.

برای بهبود و ریکاوری بافت درون دهان بین ۷ تا ۱۰ روز زمان لازم است.

جراحی زیبایی صورت

بوکال فت یک عمل جراحی زیبایی است که می‌تواند تأثیر بسیاری در زیبایی و تناسب چهره شما داشته باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که انجام این عمل جراحی به صورت غیر اصولی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری برای شما به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال خارج کردن بیش از اندازه چربی بوکال، ظاهر نامناسبی برای چهره به وجود می‌آورد. در این صورت ممکن است صورت بیمار بیش از حد لاغر شود. در مواردی که این اشتباه فاحش باشد، نیاز به تزریق دوباره چربی وجود دارد تا ظاهر صورت بیمار بازگردد. این موضوع لزوم انتخاب جراحی حرفه‌ای و با سابقه در این زمینه را مشخص می‌کند.

دکتر مهدی سزاوار ، متخصص جراحی فک و صورت است. ایشان تجربه زیادی در زمینه عمل جراحی بوکال دارد و می‌تواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. برای مشاوره و دریافت راهنمایی‌های لازم در این زمینه می‌توانید به صورت مجازی، به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید. بدین وسیله می‌توانید از راهنمایی‌هایشان بهره‌مند شوید.