مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

انواع پروتز چانه

انواع پروتز چانه

جراحی پلاستیک چانه یا “منتوپلاستی” عملی است که شکل چانه را با زیبایی شناسی صورت تغییر می دهند. هماهنگ کردن چانه با اجزای صورت باعث جذابیت و زیبایی در چهره فرد می شود. این عارضه ممکن است شامل تغییر شکل چانه، کاهش چانه و یا حتی افزایش چانه انجام شود. متخصص پوست در اغلب مواقع جراحی چانه را برای افرادی که رینوپلاستی انجام داده اند، را توصیه می کند. این روند برای حفظ زیبایی ظاهرصورت انجام می شود، زیرا شکل چانه بر شکل بینی تأثیر مستقیم می گذارد.



جراحی پروتز چانه

جراحی زیبایی چانه به چه منظوری صورت می گیرد؟

متخصص به منظور برجسته سازی چانه، از روش های زیر استفاده می کند؛ عبارتند از:

  • پروتز کردن به منظور ایجاد چانه
  • افزایش یا کاهش استخوان چانه
  • بزرگ کردن چانه
  • رفع کج بودن چانه
  • اصلاح کشیدگی یا دراز بودن چانه
  • دفورمیتی یا تغییر شکل چانه

این عمل به وسیله جراحی در دهان یا زیر چانه انجام می شود. این روش می تواند از طریق بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی صورت گیرد. با ایجاد یک شکاف 3-5 سانتی متر در زیر چانه انجام می شود. مدت زمان این عمل 1 ساعت است.

استخوان چانه با استفاده از ابزارهای ویژه برش داده می شود و چانه قبل از عمل با تعیین و نقطه گذاری بررسی می شود و در مکان جدید با پیچ مخصوص ثابت می شود. یکی از عمل های جراحی چانه، جلو آوردن چانه می باشد که به شکل کاملا طبیعی صورت می گیرد. و فرم کل صورت را در این پروسه زیبا می کند.

پس از عمل جراحی، به مدت 2 روز، چانه پانسمان می شود. پس از باز کردن پانسمان، فرد قادر است که غذاهای معمولی مصرف کند و به فعالیت های بدنی روزمره بپردازد، فرد باید بسیار محتاط باشد، که جسم سفت و سخت به چانه اصابت پیدا نکند.

اما باید گفت که طول چانه در برخی از افراد بیش از حد طبیعی بلند است و یا رو به جلو قرار دارد. برای این افراد پس از بررسی دندان های آنان، چانه را می توان از طریق جراحی حذف کرد. به این صورت که استخوان اضافی چانه را بر می دارند.

جراحی زیبایی صورت

پروتز چانه برای چه افرادی مناسب است؟

کوچک و لاغر بودن چانه باعث می‌شود بینی فرد بزرگتر از حد معمول به نظر برسد. به همین دلیل بهترین متخصصان فک و صورت از جمله دکتر مهدی سزاوار به برخی از مراجعانی که بینی بزرگی دارند، بنا به تشخیص توصیه می‌کنند که در کنار رینوپلاستی پروتز چانه نیز انجام دهند. این دو عمل زیبایی در کنار یکدیگر به تناسب هرچه بیشتر چهره افراد کمک می‌کنند. استخوان‌های فک و چانه دو فاکتور مهم در زیبایی طبیعی صورت محسوب می‌شود. به همین دلیل بهترین پزشکان متخصص زیبایی به جزئیات و هماهنگی میان آن‌ها اهمیت بسیاری می‌دهند. پیش از اقدام برای عمل زیباسازی چانه، باید بررسی شود که دندان‌های بیمار منظم است یا نیاز به ارتودنسی دارد. در صورت لزوم، متخصص فک و دهان باید بیمار را جهت انجام ارتودنسی پیش از انجام سایر عمل‌های جراحی مشاوره و راهنمایی کند. لازم به ذکر است که بکارگیری عمل جنیوپلاستی به تنهایی در صورتی انجام می پذیرد که روابط فکی در موقعیت صحیح قرارگرفته باشدوتنها چانه درابعاد دچار اشکال باشدکه در این مواردعمل جنیوپلاستی به بیمار پیشنهاد میگردد. دربسیاری موارد عمل جنیوپلاستی همراه با عمل فکها بطور همزمان انجام میپذیرد. متخصص جراحی فک و صورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد