مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

این نشانه ها را روی پستان جدی بگیرید

پستان ها از حساس ترین نقاط در بدن خانم ها هستند که به دلیل شیوع سرطان سینه توجه بیشتری به آنها میشود اما هر علامتی در پستان ها نشانه خطر نیست. شکایت زنان درمورد پستان در گونه ها و اندازه های مختلف می باشد. غده ها، درد و سایر وضعیت های غیرعادی تمامی زنان را یک یا چند بار تحت تاثیر و اذیت قرار داده است. داشتن برخی از نگرانی ها امری عادی می باشد. آموزش های ارائه شده درمورد سرطان پرستان، علت اصلی برخی از شکایت – اما نه همیشه- مربوط به پستان می باشند.

در ادامه این بخش مهم از سلامت نمناک چند نگرانی اصلی مربوط به پستان که جزو شکایات اصلی بیماران می باشند، مورد بررسی قرار گرفته اند این موارد می توانند نشان دهنده سرطان پستان و گاهی اوقات نیز نمادی از حالات غیرسرطانی باشند گاهی اوقات بیان تفاوت امکان پذیر بوده ، اما اغلب اوقات بدون ارزیابی تشخیصی ممکن نمی باشد بنابراین، در صورتی که یکی از علائم زیر را مشاهده نمودید، با پزشک خود مشورت کنید.


آیا جوش قرمز روی سینه خطرناک است


نشانه های نگران کننده روی پستان

فراموش نکنید که هر تغییری هم نشانه خطر و نگرانی نیست .

1. غده:

در واقع، نه تنها در صورت مشاهده غده، بلکه در صورت حس هرگونه تغییری در بافت پستان باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

بهترین زمان برای بررسی پستان ها پایان دوره قاعدگی می باشد، چرا که در این زمان، پستان ها دارای ورم و درد هستند. هنگام معاینه پستان ها، به دنبال چیزی سفت که متعلق به پستان نیست، باشید. این غذه همانند نخود یا لوبیای یخ زده یا حتی نرم تر و یا همانند سنگ مرمر سفت تر، می باشند.

2. درد:

اغلب زنان گاهی اوقات دردهای ناگهانی در سینه خود حس می نمایند. اینگونه دردها معمولا نشانه ای از سرطان نمی باشند.این امر به ویژه در دوران یائسگی به دلیل تغییرات هورمنی عادی و رایج می باشد، و گاهی اوقات نیز ناشی از درمان های هورمنی است. در برخی از زنان، این درد با مصرف کافئین افزایش می یابد. به ویژه در زنان مسن، هنگامیکه این درد در یک نقطه متمرکز شده باشد، تصویربرداری به منظور تشخیص امری ضروری است. به ندرت چنین علائمی، نشان دهنده سرطان می باشد.


آیا جوش و نقاط قرمز روی سینه خطرناک است؟

طبق نظر دکتر فرهاد موسی زاده ایجاد جوش و دانه‌های قرمز بر روی پستان در بسیاری از مواقع نگران‌کننده نیست و در برخی از موارد هم ممکن است از یک بیماری تهاجمی مثل سرطان سینه خبر دهد. بنابراین لازم است تا علائم دیگری که همراه با جوش‌های قرمز بر روی پستان ایجاد می‌شود، بررسی شوند.


چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

جوش‌های سینه اگر نشانه‌ای از گزش حشرات و یا واکنش آلرژیک باشد، با داروهای خانگی قابل درمان است. اما در مواردی که نقاط قرمز و جوش‌ها با علائم دیگری از جمله ایجاد توده، خروج ترشحات زردرنگ و خونی، احساس درد شدید در سینه همراه است، باید به پزشک مراجعه کنید.

طبق گفته دکتر فرهاد موسی زاده یکی از بهترین متخصص پستان در تهران ، باید قبل از بروز هرگونه مشکل و خطر جدی، بیماری را تشخیص دهید و درمان کنید. حتی در مواردی هم که این جوش‌ها نشانه بیماری سرطان هستند، اگر به موقع تشخیص داده شوند، قابل درمان هستند.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد