مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی

افراد متقاضی جراحی بینی برای داشتن نتیجه مطلوب تر و سرعت بخشیدن به روند بهبودی باید از مراقبت های بعد از جراحی بینی آگاهی کامل داشته باشند.عدم توجه به این نکات ممکن است نتیجه جراحی را دستخوش تغییراتی کند و یا سبب ایجاد بعضی از عوارض شود.شستشوی بینی بعد از عمل بینی


زمان مناسب شستشوی بینی بعد از عمل بینی


مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست

از بلافاصله پس از پایان جراحی بمدت 48 ساعت از کمپرس سرد بر روی گونه ها در دو طرف بینی ، بدون هر گونه فشار به بینی و یا آتل (اسپلینت خارجی ) روی آن ، بصورت متناوب (بمدت 6 دقیقه گذاشته و سپس بمدت ده دقیقه برداشته شود) جهت کاهش کبودی و ورم بعد از عمل بینی استفاده شود.

  • به منظور کاهش تورم بینی و صورت ، تا 72 ساعت پس از عمل بینی نحوه خوابیدن بعد از عمل بینیبه این صورت باشد که ناحیه سر و قفسه سینه حدود 30 تا 40 درجه بالاتر قرار گیرد و سپس تا یک هفته پس از جراحی از دو بالش زیر سر استفاده نمایید.
  • افزایش تدریجی تورم صورت تا 48 ساعت پس از عمل زیبایی طبیعی است و تورم صورت شما در روزهای دوم و سوم به بیشترین میزان رسیده و از روز چهارم بتدریج کاهش می یابد.
  • خوابیدن به پهلو در صورتیکه بینی با بالش برخورد نداشته باشد، اشکالی ندارد.
  • چنانچه مجبور به عطسه یا سرفه هستید، دهان خود را باز نموده و از طریق دهان عطسه یا سرفه کنید تا کمترین فشار به بینی منتقل شود.
  • داروهای تجویز شده توسط جراح بینی را بصورت دقیق مصرف نمایید.
  • از مصرف هر گونه داروی دیگر بدون هماهنگی با پزشک خودداری کنید.
  • از روز پس از جراحی زیبایی بینی روزی سه نوبت داخل بینی را با سرم نرمال سالین در حالت نشسته ( و نه خوابیده ) به روشی که به شما آموزش داده می شود شستشو دهید.
  • روز دوم یا سوم پس از عمل برای رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید بدن و سرتان را بطور جداگانه  با دوش دستی یا ظرف آب (به شکلی که پانسمان و اسپلینت روی بینی خیس نشود ) شستشو دهید.
  • روزی که برای شما تعیین شده برای برداشتن اسپلینت بینی به جراح بینی خود مراجعه کنید ( بین روز پنجم تا هفتم ) بطور کامل حمام نمایید و اجازه دهید آب با جریان ملایم روی صورت و اسپلینت بینی جاری شود.
  • از لنزهای طبی از روز چهارم که تورم پلک ها کاهش یافته می توانید استفاده نمایید.
  • از عینک (طبی یا آفتابی) حداقل تا دو ماه پس از عمل جراحی زیبایی بینی استفاده نکنید. در این مدت از لنز های طبی استفاده نموده یا پل عینک را با چسب های نواری طبی شفاف به ناحیه پیشانی، به گونه ای که هیچ فشاری به ناحیه بینی وارد نشود، متصل نمایید. پس از دو ماه می توانید بصورت متناوب و مدت زمان کوتاه از عینک طبی استفاده نمایید.
  • از هر گونه دستکاری داخل حفره های بینی خودداری کنید.
  • از ورزش کردن ، دویدن ، بلند کردن اجسام با وزن بیش از دو کیلوگرم تا دو ماه پس از جراحی جدا خودداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی روی لینک زیر کلیک کنید 

https://drsezavar.com/%d8%b4%d8%b3%d8%aa%d8%b4%d9%88%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/

چگونه بینی را پس از عمل با سرنگ بشوییم؟

همانطور که گفته شد، حدود یک ماه بعد میتوانید برای شستشو از سرنگ استفاده کنید. ابتدا باید یک سرنگ 10 سی سی از داروخانه تهیه کنید. سوزن آن را کنار بگذارید سپس بنشینید یا بایستید و سر خود را خم کنید. پس از آن، مایع آب نمک را با سرنگ داخل حفره بینی خود وارد کنید و همزمان هوا را به آرامی از بینی خارج کنید. مراقب باشید که مایع وارد گلوی شما نشود. این کار را برای هر دو حفره بینی تکرار کنید. در حین شستن، بخیه موجود در بینی با مقداری خون خشک شده ممکن است از حفره های بینی خارج شود. نگران نباشید و به شستشو ادامه دهید.

دکتر مهدی سزاوار، متخصص جراحی فک و صورت، یکی از بهترین و حاذق ترین جراهان صورت محسوب می شوند. تخصص و مهارت بالا، به همراه تجربه جراحی های موفق متعدد باعث شده نام ایشان در لیست بهترین جراحان زیبایی ایران همواره بدرخشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد