مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

توده‌های خوش خیم سینه و درمان آن‌ها

توده‌های خوش خیم سینه و درمان آن‌ها

توده‌های خوش‌خیم سرطانی، شاید عارضه‌ی خوبی نباشند اما در دل بسیاری از بیماران مشکوک به سرطان سینه عبارتی امیدبخش است. طبق آمار بررسی شده سرطان سینه کشنده ترین سرطان در میان خانم ها است. اغلب ما میدانیم که سرطان از یک توده شروع می‌شود، در حالی که اکثر خانوم‌ها در ماموگرافی‌های خود با توده‌هایی مواجه میشوند که اکثرشان خوش خیم و یا موقت هستند، اما با این حال اضطراب و تشویش آنها را فرا می گیرد که در صورت اطلاع کافی در مورد این توده‌ها این اضطراب تا حد زیادی فروکش می‌کند. در ادامه اطلاعات بیشتری از این توده‌ها را در اختیارتان قرار میدهیم.

توده خوش خیم سینه چیست

 

توده‌های خوش خیم سینه

توده‌های خوش خیم سینه

 

انواع توده‌های درون پستان کدامند؟

توده‌هایی که در پستان یافت می‌شوند، بسیار گوناگون هستند اما شایع‌ترین آنها که بسیاری از خانم‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند عبارتند از: فیبروآدنوم‌ها، کیست‌ها، توده‌های ناشی از التهاب و عفونت، بیماری فیبروکیستیک ‌سینه، نکروز چربی و برخی توده‌های اختصاصی دیگر که به طور مختصر با علائم و روش درمان این توده‌ها آشنا می‌شویم.

فیبروکیستیک چیست

تغییرات فیبروکیستیک پستان، دردی بدون ترس

تغییرات فیبروکیستیک پستان از حالت‌های شایع در بین خانم‌هاست که تا 99 درصد با درمان‌های غیر جراحی برطرف می‌شود. فیبروکیستیک سینه در حقیقت به عنوان جزو بیماری‌ها به شمار نمی‌رود بلکه بروز تغییراتی در سینه خانم‌هاست که با درد و تورم سینه‌ها قبل از عادت ماهانه و بهبود نسبی آن بعد از اتمام عادت ماهانه خود را نشان می‌دهد. تقریبا 80 در صد ازخانم‌ها در دوره‌ای از زندگی خود این حالت را تجربه می‌کنند اما شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است. در مواردی که درد خفیف است تجویز ویتامین‌ها و پرهیز از مواد محرکی چون قهوه، چای غلیظ، نسکافه و کاکائو در تسکین درد موثر است اما اگر درد شدید و آزار دهنده باشد داروهای دیگری تجویز خواهند شد.

هزینه عمل زیبایی سینه زنان

کدام کیست‌ها را باید جراحی کرد؟

کیست‌ها توده‌هایی با دیواره ظریف هستند که قسمت درونی آن‌ها از مایع تشکیل شده است، درست مانند یک توپ پینگ پنگ که از آب پر شده باشد. این کیست‌ها در هر جای بدن از جمله سینه می‌توانند ایجاد شوند و بسیار شایع هستند طوری که تعداد زیادی از خانم‌ها ممکن است یک یا چند کیست در سینه‎‌های خود داشته باشند. کیست‌ها علت خاصی ندارند اما به نظر می‌رسد که با وضعیت هورمونی فرد در ارتباط هستند، با این حال وجود کیست لزوما به معنای اختلال هورمونی در یک خانم نیست. خوشبختانه کیست‌ها در اغلب موارد خوش خیم هستند و برای بیمار مشکلسازی نمی‌کنند. برای درمان آنها اگر با درد همراه باشد می‌توان از داروهای خوراکی استفاده کرد. اگر کیست بزرگ باشد یا پزشک تشخیص دقیق تر را لازم بداند، اقدام به تخلیه آن با سوزن ظریف خواهد کرد که کار بسیار راحت و بدون دردی است و به صورت سرپایی انجام می‌شود. اگر کیست‌های کوچک مشکوک باشند می‌توان آنها را با هدایت سونوگرافی تخلیه کرد و نمونه را برای بررسی سلولی به آزمایشگاه فرستاد. در اغلب موارد اقدامات گفته شده برای درمان کیست کافی است اما به ندرت عمل جراحی نیز لازم می‌شود؛ برای مثال درکیست‌هایی که مایع داخل آنها خونی باشد یا در کنار آنها توده‌ای دیگر نیز مشاهده شود یا اگر پس از چند بار تخلیه و به فاصله‏ کوتاه از زمان تخلیه کیست عود کند یا اگر قسمتی از آنها سفت یا توپر باشد، نیاز به عمل جراحی وجود دارد.

فیبرو آدنوم‌ها در زنان جوان شایع‌تر است

فیبرو آدنوم‌ها شایع‌ترین تومورهای خوش‌خیم پستانی هستند که بیشتر در زنان 20 تا 35 ساله دیده می‌شود اما در نوجوانان هم ممکن است دیده شوند. قبل از 25 سالگی فیبرو آدنوم‌های پستان از کیست‌هاهم شایع‌ترند و موجب اضطراب و هراس در این گروه از بانوان می‌شوند. این توده‌ها ممکن است در هر دو پستان بوجود بیاید و گاهی ممکن است تعداد آنها به چند عدد در هر سینه برسد. معمولا در صورتی که تشخیص فیبرو آدنوم برای پزشک مسجل باشد نیازی به عمل جراحی وجود ندارد اما اگر توده رو به رشد باشد یا اندازه آن در حدی بزرگ باشد که خارج کردن آن ترجیح داده شود، اقدام جراحی لازم می‌شود. این عمل ساده و بی‌خطر است و از نظر زیبایی نیز مشکل خاصی در سینه ایجاد نمی‌کند زیرا با یک برش بسیار کوچک انجام می‌شود و با بخیه ظریف و قابل جذب ترمیم می‌شود.

مشورت با پزشک متخصص می تواند شما را در بهترین زمان برای شروع مراقبت های پستان یاری کند. بنابر توصیه جامعه سرطان آمریکا، زنان بالای 45 سال باید به طور سالیانه ماموگرافی پستان انجام دهند تا ماهیت توده های پستانی در آن ها تشخیص داده شود و از احتمال بروز سرطان سینه در مراحل پیشرفته چلوگیری شود. اگر شما به دلیل سوابق خانوادگی یا موتاسیون های ژنی در دسته افراد پر ریسک از نظر ابتلا به سرطان پستان قرار دارید ، باید معاینات دوره ای پستان ها را از سنین پایین تر شروع کنید.

دکتر فرهاد موسی زاده، متخصص پستان در تهران آماده پاسخ به سؤالات شما در زمینه انواع توده های پستانی و بیماری های مرتبط با پستان هستند. برای کسب اطلاع از روش های مراقبتی پستان و پیشگیری از بروز سرطان سینه می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @Drmoussazadeh مراجعه فرمایید.بهترین جراح پروتز سینه در تهران

عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال چیست؟

عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال چیست؟

این روزها با توجه به افزایش عمل های زیبایی و بالا رفتن توقعات اشخاص از صورت خود موجب شده است روش های زیادی جهت تغییر اعضای صورت و شاید بتوان گفت تغییرات منحصربه فرد در شکل و فرم صورت به وجود آمده است ، یکی از این مواردی که این روزها بسیار محبوب و پر طرفدار شده است انجام عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال است. همانطور که می دانید در گذشته افراد بیشتر دوست داشتند که صورت گرد و پر داشته باشند اما این روزها سلیقه ها متفاوت شده است و بیشتر صورت هایی را می پسندند که دارای خط گونه فرو رفته، گونه های برجسته و فک زاویه دار هستند و همین امر سبب شده است که بیشتر اشخاص مخصوصا جوانترها به فکر انجام عمل بوکال فت باشند تا صورتی زاویه دار داشته باشند.

عمل بوکال فت
عمل بوکال فت


عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال چیست؟

هدف از عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال برداشت بافت چربی موجود در گونه و صورت است که موجب می شود گونه برجسته تر و زاویه فک کاملا مشخص شود، در واقع می توان گفت تمام این تغییرات در صورت پس از عمل به دلیل گود شدن لپ به وجود می آید که بسیار محبوب و قابل پسند است

عمل جراحی بوکال فت

آیا می توان بدون انجام عمل بوکال فت چربی گونه ها و صورت را کاهش داد؟

در جواب این سوال باید گفت خیر، هیچ روش و برنامه ورزشی که بتوان از آن طریق فقط چربی های موجود در گونه را بدون اینکه دیگر اعضای بدن تغییری کنند یا کاهش حجمی داشته باشند را حذف کرد امکان ندارد و حتی ممکن است با انجام ورزش های سخت پوست صورت شما و حتی گردن حالتی شل و افتاده به خود بگیرد که این تغییر بسیار نازیبا و ناخوشایند خواهد بود به همین دلیل بهترین گزینه انجام عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال توسط یک جراح متخصص و با تجربه عمل زیبایی است.

مراقبت های بعد از عمل بوکال فت

نتیجه عمل بوکال فت به دو مورد بستگی دارد، اول کار پزشک و تجربه او در انجام عمل، دوم مراقبت های لازمه پس از انجام عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال، در انجام هر عمل زیبایی نکاتی وجود دارد که همچون پیش از عمل لازم است که رعایت شوند، در زیر به بخشی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

همانطور که گفته شد به دلیل سرپایی بودن عمل نیازی به بستری شدن نیست اما نیاز است که حتما به مدت چند روز در منزل استراحت داشته باشید.

  • در صورت داشتن درد با تجویز پزشک می توانید از قرص های مسکن و ضد درد استفاده کنید.
  • از خوردن هر نوع مشروبات و مایعات الکلی به شدت پرهیز نمایید.
  • به مدت 10 الی 14 روز از نگه داشتن سر به سمت پایین خودداری کنید.
  • چنانچه نکات مراقبت را به خوبی رعایت کنید بدون ایجاد هر گونه عفونت و خونریزی پس از گذشت یک الی دو هفته جای بخیه کاملا خوب می شود، اما چنانچه محل بخیه با خونریزی همراه بود اصلا نگران نباشید و سعی کنید موارد را با پزشک خود در جریان بزارید.
  • حداقل تا یک هفته سعی کنید از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.
  • جهت شستشوی دهان خود و برای پیشگیری از عفونت دهانی سعی کنید حتما از دهانشویه استفاده نمایید.
  • از کشیدن هر نوع دخانیات تا دو هفته بعد از عمل خودداری نمایید، حداقل تا هنگام ترمیم کامل بخیه.
  • از لمس کردن محل زخم و بخیه با دست و زبان خودداری کنید.
  • تا زمانی که محل زخم و بخیه کاملا خوب نشده است از انجام هر نوع فعالیت سخت و ورزش سختی همچون فوتبال، والیبال، بسکتبال و سایر ورزش هایی که ممکن است به صورت ضربه ای وارد شود خودداری نمایید.
  • و نکته اخر زمان گرفتن نتیجه است که می بایست حداقل 14 الی 21 روز صبر کنید، زیرا سریعا به نتیجه نخواهید رسید پس سعی کنید صبور باشید.
  • جهت گرفتن فرم و حالت لازم صورت بعد از عمل نیاز به استفاده از گن های بخصوص است که می بایست شخص به مدت 30 روز استفاده نماید، در استفاده از این گن ها دقت لازم را داشته باشید و به دستورات پزشک دقت نمایید.

بهترین جراح بوکال فت در تهران

بوکال فت یک عمل جراحی زیبایی است که می‌تواند تأثیر بسیاری در زیبایی و تناسب چهره شما داشته باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که انجام این عمل جراحی به صورت غیر اصولی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری برای شما به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال خارج کردن بیش از اندازه چربی بوکال، ظاهر نامناسبی برای چهره به وجود می‌آورد. در این صورت ممکن است صورت بیمار بیش از حد لاغر شود. در مواردی که این اشتباه فاحش باشد، نیاز به تزریق دوباره چربی وجود دارد تا ظاهر صورت بیمار بازگردد. این موضوع لزوم انتخاب جراحی حرفه‌ای و با سابقه در این زمینه را مشخص می‌کند.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت است. ایشان تجربه زیادی در زمینه عمل جراحی بوکال دارد و می‌تواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. برای مشاوره و دریافت راهنمایی‌های لازم در این زمینه می‌توانید به صورت مجازی، به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید. بدین وسیله می‌توانید از راهنمایی‌هایشان بهره‌مند شوید. متخصص جراحی فک و صورت

آشنایی با جراحی لیفت آندوسکوپیک صورت

آشنایی با جراحی لیفت آندوسکوپیک صورت

لیفت اندوسکوپی صورت یکی از ایمن ترین و ساده ترین روش هایی است که می توان از آن در راستای لیفت صورت بهره برد و به کمک آن ، چین و چروک و افتادگی پوست صورت را برطرف نمود.

لیفت آندوسکوپیک صورت

لیفت آندوسکوپیک صورت

علل ایجاد کننده افتادگی پوست

عوامل بسیار زیادی هستند که در از بین رفتن جوانی و لطافت پوست انسان موثر بوده و زیبایی آن را دگرگون می سازد. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نموده:

 

  • ژنتیک
  • بالا رفتن سن
  • استرس و تنش
  • استعمال دخانیات
  • تاثیرات جاذبه زمین
  • رژیم غذایی نادرست و مصرف فست فودها
  • محافظت نکردن از پوست در مقابل سوز و سرما
  • قرار گرفتن های طولانی مدت در معرض نور آفتاب بدون محافظت از پوست
  • و غیره

جراحی زیبایی صورت

لیفت صورت با روش آندوسکوپی

پس از کسب موفقیت و پیروزی در نتایج درمان بیماری هایی مثل ریه ، کلیه ، سینوس ، کیسه صفرا ، دستگاه گوارش و غیره با استفاده از آندوسکوپ ، امروزه عمل های زیبایی صورت به کمک این وسیله ، از تکنولوژی های نوین و رایج در عرصه جوانسازی صورت و بهبود اثرات سالخوردگی بر چهره افراد می باشد. جراحی آندوسکوپی صورت همانطور که از نامش پیداست عمل لیفتینگ صورت و اجزای آن ، با کمک یک پروپ کوچک به نام آندوسکوپ است که به اندازه مداد بوده و دارای یک دوربین به همراه چراغ قوه می باشد و جراح پلاستیک می تواند توسط آن بدون ایجاد برش بزرگ بر روی پوست صورت ، ناحیه درمانی را مشاهده کرده و عمل لیفتینگ را انجام دهد. با توجه به کم تهاجمی بودن این متد نسبت به دیگر روش های جراحی لیفت صورت و البته تاثیرگذاری بالای آن بر روی ناحیه تحت عمل همچنین کم هزینه بودن آن ، بسیار مورد توجه قرار گرفته و از محبوبیت زیادی در بین اقشار جامعه بهره مند شده است. علاوه بر این ها بروز درد در این متد کمتر بوده و روند بهبودی سریع تر از دیگر تکنیک های جراحی لیفت صورت ، اتفاق می افتد. این تکنیک جزء جراحی های نسل سوم و چهارم لیفت صورت می باشد.

بهترین کاندیدای جراحی لیفت آندوسکوپیک صورت

جراحان پلاستیک در حال حاضر به دلیل پیشرفت های فناوری از آندوسکوپی برای بسیاری از اقدامات زیبایی مانند لیفت صورت و پیشانی ، ابدومینوپلاستی ، تقویت سینه و برخی روش های ترمیمی استفاده می کنند. جراحی زیبایی آندوسکوپی صورت برای بیماران با سلامت جسمانی خوب بدون بیماری فعال یا جدی و شرایط پزشکی قبلی انجام می شود. جراح در جلسه مشاوره با شما درباره روند جراحی و نتایج دلخواه صحبت خواهد کرد و اینکه آیا اندوسکوپی با توجه به شرایط جسمانی شما بهترین گزینه جراحی خواهد بود یا خیر.

در این مقاله توضیحات کاربردی در مورد لیفت آندوسکوپیک صورت ارائه دادیم. اما در نهایت جراح باید این روش را به صورت حرفه‌ای انجام دهد تا فرد به نتایج دلخواه خود برسد. میزان رضایت بیماران، نشانگر مهارت جراح در انجام لیفت صورت است. دکتر مهدی سزاوار، متخصص جراحی فک و صورت هستند. . برای رزرو نوبت و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت اقدام کنید (به صورت آنلاین یا تلفنی).

نشانه های سرطان سینه و راه های درمان آن

نشانه های سرطان سینه و راه های درمان آن

دنبال وجود انواع متفاوتی از سرطان سینه، گستره متفاوتی از علائم مرتبط با هر یک از این انواع بیماری وجود دارد. به عنوان مثال، کارسینوم مجرایی تهاجمی (IDC)، سرطانی است که در مجاری شیر ایجاد شده و ممکن است منجر به ایجاد توده مشخص و قابل لمسی در پستان شود. سرطان لوبولار تهاجمی (ILC)، در غدد تولید کننده شیر ایجاد می شود و ممکن است منجر به ضخیم شدن پستان شود.

علائم سرطان پستانعلائم سرطان پستان


علائم سرطان سینه

علائم هشداردهنده اولیه سرطان سینه

علائم تومورهای سینه، در افراد مختلف، متفاوت است. برخی از علائم هشداردهنده اولیه سرطان سینه شامل موارد زیر است:

  • تغییرات پوستی نظیر تورم، قرمزی، یا دیگر تفاوت های واضح در یک یا هر دو پستان
  • افزایش اندازه یا تغییر شکل سینه
  • تغییر ظاهر نوک یک یا هر دو پستان
  • ترشحات غیرشیری نوک پستان
  • احساس درد کلی در هر بخش پستان
  • احساس وجود گره یا توده، درون یا در سطح پستان
  • علائم اختصاصی تر سرطان تهاجمی پستان عبارت اند از:
  • خارش یا التهاب سینه
  • تغییر رنگ سینه
  • افزایش اندازه یا تغییر شکل پستان (طی مدت زمانی کوتاه)
  • لمس متفاوت پستان (پستان ها ممکن است سفت، حساس یا برافروخته شده باشند)
  • لایه لایه یا پوسته پوسته شدن پوست نوک پستان
  • وجود توده در سینه یا افزایش ضخامت سینه
  • قرمزی یا پر از منفذ شدن پوست پستان (مانند پوست پرتقال)

درمان سرطان سینه

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که ممکن است بیماری های خوش خیم دیگری منجر به ایجاد این علائم شده باشند. به عنوان مثال تغییر بافت پوست سینه ها ممکن است در اثر بیماری های پوستی نظیر اگزما، و تورم گره های لنفاوی ممکن است در اثر عفونت های سینه یا دیگر بیماری های غیرمرتبط ایجاد شده باشند. مراجعه به پزشک زنان، زایمان و ناباروری جهت ارزیابی علائم، شما را از بابت نگران کننده بودن یا نبودن شرایط خود آگاه خواهد ساخت.

علائم سرطان پستان تهاجمی

  • علائم سرطان پستان تهاجمی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
  • وجود یک توده یا برجستگی در پستان
  • تورم تمام یا بخشی از پستان، حتی اگر توده ای احساس نشود
  • التهاب یا منفذدار شدن پوست
  • درد سینه یا نوک پستان
  • انقباض نوک سینه (چرخش به سمت داخل)
  • قرمزی، پوسته پوسته شدن یا افزایش ضخامت پوست سینه یا نوک پستان
  • ترشحات نوک پستان
  • وجود یک توده یا تورم در غدد لنفاوی زیر بغل

پیشگیری از سرطان پستان

بهترین جراح سرطان سینه

یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان پستان باید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود.

بهترین متخصص پستان در تهران فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.


جراحی لاپاراسکوپی چیست

جراحی لاپاراسکوپی چیست

جراحی لاپاراسکوپی نوعی از جراحی است که طی آن، یک لوله ی نازک و چراغ دار درون یک برش در شکم یا لگن زنان قرار داده شود تا می بتوان اندام های شکمی را مشاهده کرد. لاپاراسکوپی برای یافتن مشکلاتی همچون کیست، چسبندگی، عفونت و فیبروئیدها (توده ها)ی رحمی، جراحی چاقی و … مورد استفاده قرار می گیرد. قسمتی از بافت آن ناحیه به عنوان نمونه برای بیوپسی (بافت برداری) به وسیله ی لوله یا لاپاراسکوپ برداشته می شود. در بسیاری از موارد، لاپاراسکوپی می تواند به جای جراحی لاپاراتومی صورت پذیرد.

لاپاراتومی از برش شکمی بزرگتری استفاده می کند. در مقابل، لاپاراسکوپی استرس، مشکلات و هزینه های کمتری را برای جراحی های جزئی در بر دارد. این جراحی، اغلب به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد.

 

جراحی لاپاراسکوپی چیست جراحی لاپاراسکوپی چیست


متخصص پستان در تهران

ابزار و تکنیک های لاپاراسکوپی در عمل های مختلف شامل جراحی زانو و شانه استفاده می شوند. رویه های لاپاراسکوپی که در زیر می خوانید، در بسیاری از جراحی های دیگر نیز به کار می روند:

برداشتن و حذف اندام های دچار بیماری، مانند کیسه صفرا یا آپاندیس

  • حذف یا ترمیم قسمت های معینی از روده بزرگ یا معده (سیستم گوارش)
  • حذف یا ترمیم مثانه، میزنای یا حالب و کلیه ها (سیستم ادراری)
  • حذف یا ترمیم اندام های تولید مثل زنان، مانند رحم و لوله های فالوپی
  • بستن لوله های رحمی
  • اهدای کلیه از یک فرد به دیگری
  • روشهای کاهش وزن مانند اسلیو یا بای پس
  • اصلاح فتق
  • مشاهده کبد و پانکراس به منظور بررسی وجود تومورهای سرطانی
  • مشاهده ی اندام های شکمی برای بررسی علائم بیماری هایی که تشخیص آن ها دشوار است (جراحی اکتشافی)
  • مشاهده ی تومور در شکم
  • بررسی منبع درد شکمی یا حذف بافت اسکار یا زخم
  • جست و جوی منبع خونریزی داخلی یا خون مردگی (چنانچه بیمار فشار خون طبیعی داشته باشد).

عمل لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی چگونه انجام می شود؟

لاپاروسکوپی معمولا به صورت سرپایی انجام می شود؛ یعنی شما همان روز می توانید پس از جراحی به خانه برگردید. این جراحی ممکن است در بیمارستان یا در یک کلینیک جراحی سرپایی انجام شود.

معمولا برای این نوع جراحی، بیهوشی عمومی به کار برده می شود. شما در طول بیهوشی عمومی به خواب می روید و دردی احساس نمی کنید. یک سرم داخل وریدی به شما زده می شود که ماده ی بیهوشی و مایعات از طریق آن به بدن شما می رسند.

در برخی موارد، جراحی را می توان با بی حسی موضعی شروع کرد که طی آن، قسمت مورد نظر بی حس می شود و شما در حالی که بیدارید، دردی را حس نخواهید کرد.

در طول لاپاراسکوپی، جراح شکاف هایی به طول ۳ تا ۵/۳ سانتی متر در پایین شکم ایجاد می کند. سپس، لوله ی نازکی به نام کانولا وارد آن ناحیه می شود تا شکم را با گاز کربن دی اکسید متورم سازد. پر کردن شکم با گاز باعث می شود تا پزشک بتواند اندام های شکمی را بهتر و واضح تر ببیند.

زمانی که شکم متورم شد، جراح لاپاراسکوپ را وارد شکاف ها می کند. دوربین متصل به لاپاراسکوپ تصاویری از اجزای داخل شکم روی پرده یا مانیتور نمایش می دهد و جراح می تواند اجزای داخل شکمی را بطور زنده و در لحظه مشاهده نماید.

تعداد و اندازه ی شکاف ها بستگی به بیماری خاصی دارد که جراح اقدام به کشف یا جلوگیری از آن کرده است. در حالت کلی، بین ۲ تا ۵ شکاف یا برش ایجاد می شود که ابزار جراحی های دیگر از آنها وارد می گردند.

زمانی که تمامی مراحل به اتمام رسیدند، شکم از گاز کربن دی اکسید خالی و ابزار از داخل شکم خارج می گردند. در نهایت، برش ها با بخیه یا بانداژ بسته می شوند.

بهترین جراح ماموپلاستی

عوارض عمل لاپاراسکوپی چیست؟

ورود گاز به درون شکم حین لاپاراسکوپی پس از عمل حس کوفتگی خفیفی در ناحیه شکم ایجاد می کند

-جز عوارض نادر در لاپاراسکوپی خطر بروز ترومبوآمبولی یا DVT هست که حین عمل به وسیله پمپ دی وی تی به حداقل می رسد

همه چیز در رابطه با پروتز چانه

پروتز چانه چیست؟

پروتز چانه یک عمل جراحی پلاستیک سرپایی است که با قرار دادن ایمپلنت یا در زیر گوش یا چانه ، ظاهر فک را بهبود می کند. پروتز چانه قطعات کوچک و جامد است که از یک ماده سازگار با زیست، معمولاً سیلیکون ساخته شده است که در اطراف استخوان چانه بیمار قرار داده می شود. پروتز چانه در اندازه های متفاوت است. جراح زیبایی به شما در انتخاب ایمپلنت کمک خواهد کرد که به درجه دلخواه شما برسد و طبیعی ترین نتیجه را بدست آورد. پروتز چانه بسیار شبیه به استخوان چانه طبیعی هستند و در صورت انجام جراحی صحیح، معمولاً غیرممکن است که بگوییم یک بیمار عمل پروتز چانه انجام داده است. پروتز چانه فقط باید توسط یک جراح پلاستیک متخصص و مجرب انجام شود. این عمل جراحی برای خانمها و آقایان که از ظاهر چانه خود و عدم تناسب آن با سایر اجزای صورت شان ناراضی هستند، گزینه خوبی است.


کاندید مناسب برای جراحی پروتز چانه :

• اگر چانه شما خیلی کوچک است.

• در صورتی که یک طرف از چانه شما بزرگتر از طرف دیگر است و با هم تقارن ندارند.

• اگر پوست ناحیه چانه شما حالت افتادگی دارد.

• در صورتی که قصد دارید به بهبود شکل و تعادل صورت خود بپردازید.

عمل پروتز چانه

روش انجام جراحی پروتز چانه :

جراحی پروتز چانه معمولاً یک عمل سرپایی است که به اندازه یک ساعت طول می کشد. بسته به میزان استخوان طبیعی شما، انواع مختلفی از ایمپلنت وجود دارد. یک روش معمولی به شرح زیر است:

• شما زمانی را برای عمل خود انتخاب می کنید، مدارک مناسب را پر کنید و سپس به اتاقی می روید که عمل انجام شود.

• یک متخصص بیهوشی، شما را بیهوش می کند (ممکن است پزشک از روش بی حسی موضعی استفاده کند).

• برای کاهش جای زخم، معمولاً برش در داخل دهان و زیر چانه ایجاد می شود.

• ایمپلنت داخل شکاف ایجاد شده توسط برش در طول فک قرار می گیرد.

• بعد از قرار دادن پروتز چانه، برش با استفاده از بخیه بسته می شود و ناحیه فک و چانه ممکن است باند شود.

• عمل پروتز چانه به خودی خود حدود یک ساعت طول می کشد.

• شما باید بعد از عمل همراهی داشته باشید زیرا اثر بیهوشی ممکن است تا ساعتها بماند.


مراقبت‌های لازم پس از پروتز چانه شامل چه کارهایی است؟

معمولا بیمار چند ساعت پس از عمل جنیوپلاستی(زیباسازی چانه)، از بیمارستان مرخص می‌شود. بنابراین ادامه روند درمان باید در خانه انجام شود. اگر دکتر مهدی سزاوار را به عنوان بهترین جراح زیبایی چانه در تهران انتخاب کرده باشید، لیست کاملی از اقدامات پس از عمل از ایشان دریافت خواهید کرد. ایشان به عنوان یکی از حاذق ترین و برترین پزشکان در زمینه تخصصی فک و دهان و صورت، بیماران را پیگیری می‌کنند تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند. برای کسب اطلاعات مورد نیاز شما، مهم‌ترین نکات در مورد مراقبت‌های پس از عمل را بیان کرده‌ایم.

لازم است که داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

تا دو هفته پس از جراحی چانه باید طوری بخوابید که سر و گردن بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد.

هنگام خواب صورت باید به سمت بالا باشد تا ورم صورت و چانه کمتر شود. با این کار همچنین روند بهبودی سریع‌تر انجام خواهد شد.

تا روز دوم پس از جراحی زیبایی بایستی غذاهای آبکی مانند سوپ و آش استفاده کنید.

تا حداقل دو هفته از فشار آوردن روی فک و چانه خودداری کنید.

تا سه هفته فعالیت شدید انجام ندهید.

بین ۵ تا ۷ روز بعد می‌توانید فعالیت‌های عادی را از سر بگیرید.

پس از یک ماه نتیجه تقریبی عمل جراحی فتوپلاستی ( جراحی پروتز چانه)مشخص می‌شود و تا سه ماه بعد نیز می‌توانید نتیجه نهایی را روی صورت خود ببینید.

جراحی زیبایی صورت

عوارض جانبی پروتز چانه :

کلیه جراحی های زیبایی حداقل مقداری از خطر را به همراه دارد خطرات عمل جراحی پروتز چانه شامل موارد زیر است:

- تورم

- عفونت ، که می تواند منجر به از بین رفتن ایمپلنت شود.

- عوارض ناشی از بیهوشی

- زخم طولانی مدت

- خون ریزی بیش از حد

- جابجایی ایمپلنت ، که می تواند نیاز به جراحی اصلاحی داشته باشد.

- واکنش آلرژیک به ایمپلنت

- آسیب عصبی


همه چیز درباره عمل جراحی زیبایی بینی

همه چیز درباره عمل جراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی یا عمل جراحی بینی یکی از رایج ترین عمل هایی است که امروزه انجام می شود. افرادی که قصد برطرف کردن معایب و نواقص بینی خود را دارند، از این روش برای برطرف کردن آن استفاده می کنند.جراحی زیبایی بینی یکی از پر متقاضی ترین جراحی های زیبایی در ایران است. لغت رینوپلاستی تشکیل شده از دو کلمه رینو و پلاستی است که رینو به معنای بینی و پلاستیک به معنای جراحی به منظور زیبا کردن و اصلاح فرم است.در جراحی بینی یا رینوپلاستی تغییر شکل و ظاهر بینی به منظور زیبا‌‌ سازی و اصلاح فرم آن با حفظ عملکردهای طبیعی بینی انجام می شود.

 

رینوپلاستی چه مشکلاتی را می تواند برطرف کند؟

  • بزرگی اندازه بینی
  • قوز بینی
  • زاویه کم بین بینی، لب و افتادگی نوک بینی
  • بینی پهن
  • بزرگی سوراخ های بینی
  • فاصله زیاد نوک بینی تا صورت
  • عدم قرینگی بینی
  • ظاهر نامناسب بعد از جراحی

رینوپلاستی چیست

آیا عمل رینوپلاستی خطرناک است؟

بحث های بسیار زیادی در مورد خطرناک و یا بی خطر بودن این عمل وجود دارد. حقیقت این است که اگر فردی به طور کامل و خوب معاینه شود و تمامی موارد احتمالی بررسی و تکنیک مناسب فرد انتخاب شود، این عمل هیچ خطری برای او نخواهد داشت. با این حال ممکن است عوارض کمی به وجود آید که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. به همین منظور حتما پیش از عمل با دکتر خود مشورت کنید.

رینوپلاستی به روش باز

عوارض ظاهری پس از جراحی بینی

عوارض جراحی زیبایی بینی به ندرت رخ می دهد اما بهتر است پیش از اقدام از آن ها آگاه باشید.

1-عدم تقارن سوراخ های بینی

به طور معمول جراح بینی پیش از عمل، سوراخ بینی فرد را به طور دقیق اندازه گیری می کند. اما ممکن است به دلیل تورم حاصل از عمل، مشکل عدم تقارن سوراخ بینی به وجود آید که اغلب پس از برطرف شدن تورم و کاهش آن، این اختلاف نیز از بین می رود.

2-زینی شکل شدن بینی

این مشکل به دلیل تراشیدن بیش از حد استخوان پشت بینی به وجود می آید. اگر جراح کم تجربه باشد و یا اندازه گیری های خود را به درستی انجام نداده باشد، ممکن است این عارضه به وجود آید.

3-آسیب به پوست بینی

در صورتی که جراح در حین عمل دقت نکرده و به پوست بینی آسیب برساند، ممکن است پوست سیاه شده و از بین برود. بدترین عارضه پس از عمل بینی، آسیب پوستی است که ترمیم آن به شدت سخت است.

4- باریک شدن بیش از حد نوک بینی

این عارضه اغلب به علت اصرار بیش از حد فرد به وجود می آید که نه تنها ظاهر آن را زیبا نمی کند، بلکه باعث می شود بینی فرد، غیر طبیعی و مصنوعی دیده شود.

رینوپلاستی بینی گوشتی

هزینه رینوپلاستی چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی برای هر فرد و بسته به شرایط وی متفاوت است. هزینه جراحی بسته به یک سری فاکتورها از جمله دستمزد جراح و تیم وی و همچنین محل جراحی متفاوت است.

رینوپلاستی بینی استخوانی

در صورتی که شما هم به فکر افتاده‌اید تا ظاهر بینی خود را تغییر دهید و از زیباتر شدن آن لذت ببرید، توصیه‌هایی برای شما داریم. در ابتدا بررسی کنید که بیماری زمینه‌ای خاصی نداشته باشید. به طور ویژه از عدم وجود بیماری‌های انعقادی اطمینان حاصل کنید. پس از اینکه از سلامتی کامل خود مطمئن شدید، به تحقیق در مورد کار پزشکان مجربی بپردازید. به خاطر داشته باشید که شرط دستیابی نتیجه دلخواه در این زمینه، حساسیت فراوان در انتخاب پزشک برای عمل جراحی رینوپلاستی است. دکتر مهدی سزاوار از پزشکان متعهد و مجربی است که می‌تواند در رسیدنتان به نتیجه عالی در عمل رینوپلاستی به شما کمک کند. در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین سوالات در مورد عمل رینوپلاستی پاسخ دهیم. شما می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق پیج اینستاگرام دکتر سزاوار، به پاسخ سایر سوالات خود در این زمینه دست پیدا کنید و مشاوره خوبی داشته باشید.

ماموپلاستی چرا انجام می شود؟

ماموپلاستی چیست

ماموپلاستی نوعی جراحی سینه است که در این جراحی، معمولا افتادگی سینه را ترمیم کرده و سایز سینه ها را کاهش می دهند. همچنین، ماموپلاستی روشی برای حذف چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است. اگر تصمیم دارید عمل جراحی ماموپلاستی انجام دهید، توصیه می شود که با یک جراح پلاستیک حرفه‌ای و معتبر در این زمینه مشورت کنید. شما باید پیش از ماموپلاستی در مورد تمام خطرات و عوارض احتمالی اطلاعاتی به دست آورده و انتظارات واقعی خود را با پزشک در میان بگذارید. جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند در بهبود وضعیت ظاهری و توانایی شما برای شرکت در فعالیت‌های بدنی موثر باشد.


کوچک کردن سینه

ماموپلاستی چرا انجام می شود؟

جراحی ماموپلاستی یا کاهش سایز سینه برای خانم هایی که دارای سینه های بزرگی هستند و می خواهند برخی از مشکلات مربوط به آن را حل کنند، انجام می شود. این موارد عبارتند از:

بهترین جراح ماموپلاستی

اقدامات قبل از ماموپلاستی

پیش از ماموپلاستی جراح پلاستیک شما احتمالا موارد زیر را بررسی خواهد کرد:

  • ارزیابی سابقه پزشکی و سلامت کلی
  • مشورت در مورد انتظارات شما پس از جراحی ماموپلاستی
  • احتمال بروز زخم و احتمال از دست دادن احساسات
  • بررسی وضعیت و اندازه سینه ها
  • گرفتن عکس از سینه های شما برای پرونده پزشکی
  • توضیح نوع بیهوشی مورد استفاده در جراحی

قبل از عمل ماموپلاستی توصیه می شود موارد زیر را رعایت کنید:

تکمیل آزمایشات آزمایشگاهی مختلف

دریافت یک ماموگرام پایه

قبل و بعد از عمل، از کشیدن سیگار جلوگیری شود

اجتناب از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی، برای کنترل خونریزی در طی عمل جراحی

چرا لاپاراسکوپی انجام می شود

عمل جراحی لاپاراسکوپی چیست؟

لاپاراسکوپی (به انگلیسی: Laparoscopy) یک نوع تکنیک عمل جراحی است که جهت انجام آن جراحی، برش‌های کوچکتری نسبت به عمل باز بر روی بدن انجام می‌شود که موجب بهبودیابی هر چه زودتر زخم شده و به میزان بالایی از بیماری‌های عفونی جلوگیری خواهد کرد. این عمل به صورت دو کاربردی بوده یعنی همزمان دکتر می‌تواند با تشخیص بیماری به درمان بیماری نیز کمک کند. در چندین سال گذشته که بیشتر عمل‌ها به صورت باز انجام می‌شد زمان عمل جهت برش توده‌ای باید قسمتی از بدن شکافته می‌شد تا بتوان به توده مورد نظر دسترسی پیدا کرد اما عمل لاپاراسکوپی می‌تواند در این شرایط به پزشک کمک کند تا بدون این اتفاق تنها با برش بخشی کوچیک بررسی و عمل انجام شود. ابزاری که در این روش استفاده می‌شود یک لوله باریک و بلند بوده که بر سر آن دوربینی قرار دارد و می‌تواند با وضوح بالا به حفره شکم و یا رحم وارد شده و تصاویری را از شکم و یا لگن برای پزشک ارسال کند تا پزشک بتواند بیماری فرد مراجعه کننده را تشخیص دهد. عمل لاپاراسکوپی با کمک دست و یا با کمک ربات انجام می‌شود و هر یک دارای تفاوت‌هایی نسبت به دیگری است. این جراحی معمولا زمانی انتخاب می‌شود که پزشک شما موفق نشود با استفاده از ایکس – ری بیماری را به صورت 100 درصدی تشخیص دهد.

عمل لاپاراسکوپی

کاربرد لاپاراسکوپی در جراحی

  • عمل آپاندیس
  • عمل کیسه صفرا
  • عمل کبد
  • عمل لوزالمعده
  • عمل روده کوچک و روده بزرگ
  • عمل طحال
  • عمل معده
  • عمل اصلاح فتق
  • عمل لگن یا اندام های تولید مثل
  • کاهش وزن به روش اسلیو و بای پس
  • بستن لوله های رحمی
  • مشاهده تومور در شکم
  • مشاهده شکم برای یافتن منبع خونریزی در شکم
  • و غیره


جراحی لاپاراسکوپی چطور انجام می‌شود؟

جراحی لاپاراسکوپی در حالت دراز کشیده انجام می‌شود؛ قبل از جراحی نیز از بیهوشی عمومی بر روی شما استفاده می‌شود تا عضلات شکمی شما به هنگام جراحی، ریلکس باشند و از درد جلوگیری شود. بعد از اینکه همه چیز آماده شد و بیهوشی اثر کرد، پزشک جراح یک برش کوچک کنار ناف شما ایجاد می‌کند. قبل از اینکه لاپاراسکوپ از طریق این برش وارد بدن شود، شکم شما را باد میکنند تا بتوانند اعضای بدن را به شکل واضح‌تری ببینند. دقت کنید که لاپاراسکوپ ممکن است علاوه بر تجهیزات فیلمبرداری، به تجهیزات نمونه برداری نیز مجهز شده باشد. نکته دیگر در رابطه با جراحی، این است که احتمال ایجاد یک برش دیگر بر روی شکم شما وجود دارد! چرا که در بعضی موارد، پزشک جراح نیاز دارد تا از ابزار دیگری نیز استفاده کند.

ممکن است بعد از جراحی لاپاراسکوپی، احساس ناراحتی داشته باشیم؟

مانند همه جراحی‌های دیگر، پس از جراحی لاپاروسکوپی نیز ممکن است دچار ناراحتی‌هایی شویم. این ناراحتی‌ها می‌تواند شامل موارد زیر شود.

  • ممکن است شکم شما تا چند روز پس از جراحی متورم باشد.
  • ممکن است دچار گلو درد شوید.
  • ممکن است دچار حالت تهوع خفیف باشید.
  • ممکن است بیشتر از حالت عادی، باد معده داشته باشید.
  • ممکن است تا 24 ساعت در ناحیه گردن، احساس ناراحتی بکنید.

بیشتر بدانید:

بهترین جراح ماموپلاستی

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

متخصص پستان در تهران

بهترین متخصص پستان چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین متخصص پستان چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین متخصص پستان باید ویژگی های مشخصی داشته باشد. مهم ترین نکته این است که باید در زمینه انجام انواع جراحی های پستان ( چه زیبایی و چه درمانی ) تجربه بالایی داشته باشد. به بیان دیگر تعداد زیادی جراحی انجام داده باشد. از سوی دیگر متخصص پستان خوب از بروزترین دستگاه ها و تکنیک ها برای انجام جراحی بهره می برد. با مسائل پزشکی روز آشنایی دارد و می داند که چه روشی بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. در این مقاله در دو بخش به جراحی های پستان به منظور درمانی و زیبایی پرداخته ایم.

درباره سرطان پستان

سرطان پستان ، رایج ترین نوع سرطان و یکی از علل شایع مرگ و میر زنان در سراسر دنیاست. این سرطان در نتیجه تغییر و اختلال در سلول های بافت پستان رخ می دهد و با توجه به گرید بندی و شدت درگیری بیمار می تواند عوارض و علائم مختلفی داشته باشد. عوامل زیادی می توانند سبب ابتلای یک فرد به سرطان پستان شوند که از این دلایل می توان به عوامل ژنتیکی و سابقه خانوادگی، پرتودرمانی و قرار گرفتن در معرض اشعه های خطرناک، و همچنین سبک زندگی ناسالم اشاره کرد. اصلی ترین علامت سرطان پستان، تشخیص یا لمس توده یا توده های منسجم در بافت پستان است که در موارد پیشرفته به راحتی توسط متخصص سرطان پستان تشخیص است. در کنار آن، در برخی از موارد مبتلا به این عارضه ترشح مایع و گاهاً خون از نوک پستان ها مشاهده می شود. سرطان پستان در موارد متاستاز یا مراحل بسیار پیشرفته می تواند سبب بروز علائمی چون درد استخوان، ورم غدد لنفاوی، تنگی نفس و زردی شود.

متخصص پستان در تهران

جراح سرطان پستان

افرادی که به سرطان پستان مبتلا می شوند، به یک متخصص سرطان پستان ارجاع داده می شوند. جراح سرطان پستان با توجه به میزان درگیری پستان ها، از تکنیک های مختلف جراحی بهره می برد. در برخی موارد می توان تنها با برش اندکی از بافت پستان، به درمان سرطان پستان کمک کرد. ولی در برخی موارد نیاز است که تمامی بافت پستان و غدد لنفاوی تخلیه شوند. جراحی سرطان پستان می تواند به روش های مختلفی انجام گیرد. برای مثال در برخی موارد، سرطان تنها در نوک سینه هاست که می توان با جراحی مناسب، با حفظ بافت پستان، برش تنها در نوک سینه ها ایجاد شود. در برخی موارد سرطان پستان به غدد لنفاوی نرسیده اند و تنها بخشی از پستان و یا حتی یک پستان را درگیر کرده است که می توان برش بخشی از پستان را انجام داد. ولی در مواردی که سرطان پستان تمام بافت پستان ها را درگیر کرده است، نیاز است که کل بافت سینه ها تخلیه شود و در صورت لزوم غدد لنفاوی هم تخلیه گردند. به همین منظور است که پزشکان توصیه بر این دارند که معاینه پستان ها در منزل و در فواصل زمانی مشخص انجام گیرد. هرچه سرطان پستان سریع تر تشخیص داده شود می توان به درمان امیدوارتر بود.

بعد از جراحی سرطان پستان، نوبت به انجام شیمی درمانی و پرتودرمانی می رسد که با توصیه پزشک انجام می گیرد. به این ترتیب پروسه درمانی تکمیل می شود.

بهترین جراح ماموپلاستی

این روزها دیگر سرطان پستان یک بیماری ناشناخته نیست و روش های جدیدی برای درمان آن کشف شده است که عوارض کمتری به همراه دارند و می توانند در کنار تأثیر بالا، زیبایی و اعتماد به نفس را در بیماران حفظ کنند. البته آگاهی در مورد این بیماری و تلاش در تشخیص به موقع سرطان در مراحل اولیه هنوز مهم ترین عامل در درمان قطعی این بیماری است. یکی از مهمترین عوامل در درمان مؤثر سرطان سینه، انتخاب بهترین متخصص جراحی سرطان پستان است. فردی که در طول فرایند درمان شما را همراهی کند و با ارائه مشاوره دقیق و تخصصی، خیال شما را از بابت تأثیرگذاری اقدامات درمانی راحت کند.

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

دکتر فرهاد موسی زاده ، یکی از بهترین متخصصین جراحی پستان می باشند. ایشان فارغ التحصیل جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1384 و دارای مدرک فلوشیپ تخصصی از دانشگاه تورنتو کانادا هستند. در طول مدت پانزده سال فعالیت تخصصی در زمینه جراحی های داخلی، جراحی زیبایی پستان و جراحی سرطان پستان، دکتر موسی زاده با موارد متعددی از بیماران مختلف روبرو شده اند و تجارب بسیار ارزشمندی کسب کرده اند. برای دریافت مشاوره و آگاهی از روش های نوین درمان سرطان پستان می توانید به صفحه اینستاگرام دکتر موسی زاده مراجعه کنید و یا با مطب ایشان تماس بگیرید