مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

نگهداری از ایمپلنت دندان راه های مختلفی دارد که باید بعد از انجام عمل ایمپلنت گذاری توسط دندانپزشک از سر گرفته شود. برای نگهداری از ایمپلنت دندان باید برخی از عادات خود را ترک کنید، این عادات اعمالی مانند سیگار کشیدن یا خوردن الکل است همچنین باید بهداشت دندان های خود را به صورت روزانه با مسواک، خمیر دندان و نخ دندان انجام دهید. ویزیت دندان ها توسط دندانپزشک و تغییر رژیم غذایی و توجه به حرکات و وضعیت ایمپلنت نیز در نگهداری و مراقبت از آن مهم است.

ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان روشی است برای جایگزینی دندان های از دست رفته که با حذف ریشه دندان و جایگزینی آن با پایه های فلزی ، پیچ مانند و قرار دادن روکش هایی از دندانهای مصنوعی جایگزین دندانهای آسیب دیده یا از دست رفته می شود و می تواند ظاهری شبیه به دندانهای واقعی داشته باشد. جراحی ایمپلنت دندان می تواند جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی یا بریج باشد که به خوبی جایگزین نشده اند. نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مهمترین مزیت ایمپلنت پشتیبانی کامل از دندانهای جدید شما است – فرآیندی که نیاز به بهبود استخوان در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجا که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد ، فرایند آن می تواند ماه ها طول بکشد.

در قسمت های بعدی می خواهیم به بیان راهنمایی هایی برای مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان را بیان کنیم. حتما ادامه مطلب را بخوانید تا بیاموزید چه کارهایی بهتر است انجام شود و بعد از کاشت ایمپلنت از چه کارهایی باید اجتناب کنید.

مراقبت از دندان ایمپلنت

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان بعد از عمل

به محض بازگشت به خانه ، روند مراقبت ها و نگهداری از ایمپلنت دندان آغاز می شود. مهمترین مواردی که باید به خاطر بسپارید عبارتند از:

ناحیه کاشت دندان را لمس نکنید.
با گاز گرفتن فشار ملایمی بر روی آن وارد کنید.
فقط مواد غذایی نرم یا مایعات بخورید تا بی حس کننده از بین برود.
از شستشوی شدید دهان جلوگیری کنید.
در صورت احساس درد ، بسته های یخ را در ناحیه مورد نظر قرار دهید.
استراحت کافی داشته باشید.
سیگار نکشید.
حداقل 72 ساعت از مصرف الکل خودداری کنید

مراقبت از دندان ایمپلنت در ساعات اولیه بعد از کاشت

البته ، احتمالاً شما هم فکر می‌کنید که بلافاصله پس از عمل چگونه باید از ایمپلنت‌های دندانی خود مراقبت کنید. بعد از کاشت دندان ، احتمالاً تا ۲۴ ساعت آینده درد در تورم را تجربه خواهید کرد. این موضوع طبیعی است. در اینجا برخی از کارهایی که باید بعد از انجام روش انجام شود وجود دارد:

برای کنترل خونریزی، اسفنج‌هایی را که در دهان شما قرار گرفته است را گاز بگیرید.
در ۸ تا ۱۲ ساعت اول بعد از عمل ، از حرکت بیش از حد خودداری کنید و سر خود را بالا نگه دارید. هنگام خواب نیز از بالش‌های بلند استفاده کنید.
در صورت لزوم در فواصل ۱۵ دقیقه کمپرس یخ روی صورت خود قرار دهید.
در ۲۴ ساعت اول فقط غذاهای نرم و نوشیدنی مصرف کنید
داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید
در ۲۴ ساعت اول از شستن دهان خودداری کنید.
در جلسه جراحی ایمپلنت دندان حتما همراه داشته باشید. بعد از کاشت شما نمی‌توانید رانندگی کنید. بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از کاشت تنها نمانید.

در این مقاله به کلیه نکاتی که باید برای مراقبت از دندان ایمپلنت رعایت کنید، اشاره کردیم. رعایت این موارد احتمال موفقیت کاشت را افزایش می‌دهد. نکته دیگری که در دوام و طول عمر ایمپلنت اهمیت دارد، مهارت پزشک است. یک پزشک حرفه‌ای از بهترین ایمپلنت‌ها برای بیماران خود استفاده می‌کند. همچنین تمامی اقدامات لازم برای انجام جراحی کاشت به بهترین شکل را انجام می‌دهد. بنابراین انتخاب چنین فردی به عنوان جراح اهمیت بسیاری دارد. دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت هستند. ایشان به صورت تخصصی در حوزه کاشت ایمپلنت‌های دندانی فعالیت می‌کنند. برای مشاوره و رزرو زمان ملاقات می‌توانید از طریق سایت دکتر سزاوار، بهترین متخصص ایمپلنت در تهران اقدام کنید.

انواع عمل جراحی زیبایی صورت

وقتی با شخصی برخورد می کنید در نگاه اول برای تشخیص سن به چشم های او نگاه می کنید و اگر بخواهید ختگی و یا شادابی را در چهره کسی ببینید بازهم چشم ها ملاک هستند. در کل چشم و اطراف آن در زیبایی شما تاثیرگذار است به همین دلیل در این مطلب به بررسی عمل های زیبایی چشم و در کل عمل های زیبایی معروف می پردازیم پس با ما باشید:


انواع عمل جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی صورت یکی از رایج ترین راهکارهایی است که نقص های احتمالی بینی، چشم، فک و گوش و سایر اجزای صورت را رفع کرده و در افزایش اعتماد به نفس فرد تاثیر بسزایی دارد.

در اینجا به معرفی جراحی زیبایی چشم، فک و چانه و بینی توضیح مختصری در مورد آن ها می پردازیم:

عمل‌های زیبایی صورت ظاهر دلخواهتان را برای شما ایجاد می‌کنند. به یاد داشته باشید چیزی که بیشتر از فاکتورهای استاندارد زیبایی اهمیت دارد، رضایت شما از صورتتان است. البته مطابقت با این فاکتورها ملاک اصلی خانم‌ها و آقایان برای بررسی زیبایی چهره‌هایشان است.

جراحی زیبایی چشم

جراحی زیبایی چشم، جوانی دوباره را به صورت هدیه می دهد و شامل چهار نوع جراحی است که بر اساس شرایط صورت به وجود آمده اند و برای بزرگ تر کردن چشم ها به کار می رود.

جراحی پلک

زاویه دهی و زیبایی فک

داشتن صورتی باریک مورد علاقه بسیاری از افراد است که زیبایی فک، باعث باریک دیده شدن صورت می شود. جراحی زاویه دار کردن فک به دو صورت غیر جراحی و جراحی است.

ماندگاری زاویه سازی صورت

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی به منظور تغییر اندازه و بهبود فرم لاله گوش انجام می شود که با این عمل برجستگی گوش ها برطرف شده و به سر نزدیک می شود.

گونه گذاری

در تناسب و چاق شدن صورت تاثیر می گذارد. گونه گذاری با تزریق ژل و چربی یا با جراحی و پروتز انجام می گیرد.

گونه گذاری چیست

قیمت انواع عمل زیبایی

قیمت عمل زیبایی را نمی توان به طور قطعی گفت. این عمل به یک سری عوامل بستگی دارد از جمله نوع عمل زیبایی و وضعیت بیمار و همچنین دستمزد جراح و تیم وی.

برای تعیین عمل زیبایی جراح در جلسه مشاوره وضعیت شما را بررسی و بهترین روش را به شما پیشنهاد می دهد و هزینه ها را نیز تعیین می کند.


جراحی زیبایی در ایران و جهان

درخواست های اعمال جراحی زیبایی و پلاستیک در تمام جهان با توجه به عوامل تجاری و تبلیغاتی و سودآوری افراد با استفاده از این اعمال جراحی و وجهه اجتماعی که افراد می بخشند در حال افزایش است که البته این حجم از عمل های جراحی غیر ضروری می تواند مضر باشد.

عمل‌های زیبایی صورت ظاهر دلخواهتان را برای شما ایجاد می‌کنند. به یاد داشته باشید چیزی که بیشتر از فاکتورهای استاندارد زیبایی اهمیت دارد، رضایت شما از صورتتان است. البته مطابقت با این فاکتورها ملاک اصلی خانم‌ها و آقایان برای بررسی زیبایی چهره‌هایشان است.

دکتر مهدی سزاوار  ، متخصص جراحی فک و صورت هستند. ایشان به صورت تخصصی در حوزه انجام چند دسته از عمل‌های زیبایی بینی، صورت و دندان فعالیت می‌کنند. دکتر سزاوار تجربه زیادی در زمینه انجام عمل‌های زیبایی صورت دارند و به همین دلیل می‌توانند بیماران را به نتایج دلخواهشان برسانند. برای رزرو نوبت ویزیت یا مشاوره با دکتر سزاوار، از طریق بخش «نوبت دهی» یا «تماس با ما» اقدام کنید.

طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پستان

طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پستان

یکی از سرطان های شایع در میان خانم ها، سرطان پستان می باشد اگرچه آمار ابتلایان به این بیماری بالا رفته اما به دلیل افزایش آگاهی و اطلاعات مردم از بیماری سرطان پستان، امکان تشخیص زودتر و پیشرفت های درمانی حاصل شده و بیماران می توانند به موفقیت در درمان امید بیشتری داشته باشند.


علائم سرطان سینه

بیماری سرطان سینه ممکن است در مراحل ابتدایی تر هیچ نشانه و علامتی نداشته باشد اما برخی از بیماران ممکن است شاهد بروز برخی علائم شوند که به محض مشاهده نشانه های غیر عادی در سینه های خود باید به یک متخصص یا فوق تخصص جراحی پستان مراجعه کنند. این علائم شامل:

  • متورم شدن ناحیه زیربغل
  • حس کردن توده ای بدون درد در داخل بافت پستان
  • ترشحات غیرعادی از نوک پستان
  • ایجاد تغییر در شکل اندازه و پوست سینه
  • گاهی مواقع وجود درد در سینه

درمان سرطان سینه

به طور کلی درمان سرطان سینه شامل چند مرحله می باشد:

هورمون درمانی : در انواعی از سرطان پستان می توان با تجویز هورمون های استروزن و پروژسترون بیماری را کنترل کرد. از این هورمون ها نیز می توان پس از جراحی برای جلوگیری از عود مجدد بیماری نیز استفاده کرد.

پرتودرمانی : در این روش می توان با تاباندن اشعه بسیار سلول های سرطانی را از بین برد . از پرتو درمانی معمولا پس از جراحی استفاده می شود تا باقیمانده آثار سرطان از بین برود .

شیمی درمانی : در شیمی درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی در هر قسمت از بدن ممکن است داروها تجویز شود که از عوارض این روش می توان به تهوع، استفراغ، و ضعف بدن اشاره کرد.

جراحی : جراحی شامل برداشتن توده های سرطانی که می تواند با برداشتن تمام پستان با باقی گذاشتن پستان همراه باشد.

بیشتر بدانید:

ماموپلاستی

ماموگرافی

ماستکتومی

بهترین جراح سرطان سینه

یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان سینه اید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود. بهترین جراح پروتز سینه در تهران

بهترین متخصص جراحی سرطان پستان فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد 

چگونگی و شرایط پیوند لثه و استخوان

عقب کشیده شدن لثه‌ها در عمل کاشت ایمپلنت ممکن است مشکل ساز شود زیرا با عقب نشینی لثه بخش‌هایی از ریشه پوشش خود را از دست داده و دردناک می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که نوع خاصی از بافت لثه به نام ( لثه کراتینیزه) برای سلامت و بهداشت ایمپلنت ضروری است. پیوند لثه، لثه‌های از دست رفته در فرآیند ایمپلنت را جایگزین و به زیبایی و آمادگی بیشتر بافت برای کاشت ایمپلنت کمک می‌کند.

پیوند لثه نوعی عمل دندانپزشکی برای بهبود عقب نشینی لثه است. پیوند لثه عملی سریع و نسبتا ساده است که در آن متخصص لثه، بافت لثه سالم سقف دهان را جدا کرده و از آن برای بازسازی لثه از دست رفته استفاده می‌کند.

عقب نشینی لثه بر اثر تحلیل رفتن بافت لثه که باعث از بین رفتن بخش‌هایی از پوشش ریشه می‌شود اتفاق میفتد. این عقب نشینی ممکن است باعث حساسیت بیشتر مخصوصا هنگام خوردن غذاهای خنک یا داغ شود. عقب نشینی لثه معمولا به آرامی اتفاق میفتد و بسیار دیر تشخیص داده می‌شود.

پیوند لثه چیست

فرآیند عمل پیوند لثه و استخوان

انواع مختلفی از عمل پیوند لثه وجود دارد که بسته به مقدار و شدت آسیب لثه بیمار متفاوت است.
قبل از عمل متخصص لثه از بی حسی موضعی برای بی درد کردن عمل استفاده می‌کند. همجنین ممکن است در عمل بخشی از لثه موجود بالا کشیده شود تا ریشه دندان نمایان شده و پاکسازی شود.

بیماری های لثه

چه اقداماتی برای بهبودی عمل پیوند لثه لازم است ؟

برای بهبودی وضعیت دهان و دندان، می‌توانید به دستور پزشک از مسکن‌ها و آرامبخش مناسب استفاده کنید. پزشک در مورد مراقبت‌های بعد از عمل، مانند رژیم غذایی، فعالیت بدنی و داروها، دستورالعمل‌های خاصی را ارائه می‌دهد.

تا زمان بهبودی ناحیه لثه‌ای ترمیم شده، باید به صورت منظم از مسواک و نخ دندان استفاده نکنید. به جای آن برای شستشوی محل درمان بهتر است دهانشویه‌های مناسب به کار ببرید.

معمولا پزشک برای پیشگیری از ایجاد عفونت برای دندان آنتی بیوتیک نیز تجویز خواهد کرد. مصرف به موقع آنتی بیوتیک‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
رژیم غذایی بعد از پیوند لثه نیز از دیگر فاکتورهایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. به مدت یک تا دو هفته لازم است رژیم غذایی بیمار را فقط غذاهای نرم و کاملا پخته تشکیل دهد. مصرف لبنیات، سبزیجات پخته، بستنی و سایر مواد غذایی نرم به پیشگیری از آسیب به لثه کمک می‌کند.
در صورت مشاهده علائم غیر معمول مانند خونریزی زیاد، درد زیاد، تورم و کبودی بیش از اندازه، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید.

جراحی زیبایی صورت

در این مقاله به صورت کامل اطلاعاتی در مورد پیوند لثه ارائه دادیم. جراحی پیوند بافت لثه سنگین نیست و بیمار مدت زیادی به استراحت نیاز نخواهد داشت. می‌تواند بعد از مدتی به زندگی روزانه خود بازگردد. دکتر مهدی سزاوار، متخصص جراحی فک و صورت هستند. ایشان تجربه بسیاری در زمینه انجام انواع روش‌های پیوند لثه دارند و می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره و رزرو نوبت می‌توانید به سایت دکتر سزاوار بهترین دکتر پیوند لثه مراجعه کنید.