مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

چگونگی و شرایط پیوند لثه و استخوان

عقب کشیده شدن لثه‌ها در عمل کاشت ایمپلنت ممکن است مشکل ساز شود زیرا با عقب نشینی لثه بخش‌هایی از ریشه پوشش خود را از دست داده و دردناک می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که نوع خاصی از بافت لثه به نام ( لثه کراتینیزه) برای سلامت و بهداشت ایمپلنت ضروری است. پیوند لثه، لثه‌های از دست رفته در فرآیند ایمپلنت را جایگزین و به زیبایی و آمادگی بیشتر بافت برای کاشت ایمپلنت کمک می‌کند.

پیوند لثه نوعی عمل دندانپزشکی برای بهبود عقب نشینی لثه است. پیوند لثه عملی سریع و نسبتا ساده است که در آن متخصص لثه، بافت لثه سالم سقف دهان را جدا کرده و از آن برای بازسازی لثه از دست رفته استفاده می‌کند.

عقب نشینی لثه بر اثر تحلیل رفتن بافت لثه که باعث از بین رفتن بخش‌هایی از پوشش ریشه می‌شود اتفاق میفتد. این عقب نشینی ممکن است باعث حساسیت بیشتر مخصوصا هنگام خوردن غذاهای خنک یا داغ شود. عقب نشینی لثه معمولا به آرامی اتفاق میفتد و بسیار دیر تشخیص داده می‌شود.

پیوند لثه چیست

فرآیند عمل پیوند لثه و استخوان

انواع مختلفی از عمل پیوند لثه وجود دارد که بسته به مقدار و شدت آسیب لثه بیمار متفاوت است.
قبل از عمل متخصص لثه از بی حسی موضعی برای بی درد کردن عمل استفاده می‌کند. همجنین ممکن است در عمل بخشی از لثه موجود بالا کشیده شود تا ریشه دندان نمایان شده و پاکسازی شود.

بیماری های لثه

چه اقداماتی برای بهبودی عمل پیوند لثه لازم است ؟

برای بهبودی وضعیت دهان و دندان، می‌توانید به دستور پزشک از مسکن‌ها و آرامبخش مناسب استفاده کنید. پزشک در مورد مراقبت‌های بعد از عمل، مانند رژیم غذایی، فعالیت بدنی و داروها، دستورالعمل‌های خاصی را ارائه می‌دهد.

تا زمان بهبودی ناحیه لثه‌ای ترمیم شده، باید به صورت منظم از مسواک و نخ دندان استفاده نکنید. به جای آن برای شستشوی محل درمان بهتر است دهانشویه‌های مناسب به کار ببرید.

معمولا پزشک برای پیشگیری از ایجاد عفونت برای دندان آنتی بیوتیک نیز تجویز خواهد کرد. مصرف به موقع آنتی بیوتیک‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
رژیم غذایی بعد از پیوند لثه نیز از دیگر فاکتورهایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. به مدت یک تا دو هفته لازم است رژیم غذایی بیمار را فقط غذاهای نرم و کاملا پخته تشکیل دهد. مصرف لبنیات، سبزیجات پخته، بستنی و سایر مواد غذایی نرم به پیشگیری از آسیب به لثه کمک می‌کند.
در صورت مشاهده علائم غیر معمول مانند خونریزی زیاد، درد زیاد، تورم و کبودی بیش از اندازه، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید.

جراحی زیبایی صورت

در این مقاله به صورت کامل اطلاعاتی در مورد پیوند لثه ارائه دادیم. جراحی پیوند بافت لثه سنگین نیست و بیمار مدت زیادی به استراحت نیاز نخواهد داشت. می‌تواند بعد از مدتی به زندگی روزانه خود بازگردد. دکتر مهدی سزاوار، متخصص جراحی فک و صورت هستند. ایشان تجربه بسیاری در زمینه انجام انواع روش‌های پیوند لثه دارند و می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره و رزرو نوبت می‌توانید به سایت دکتر سزاوار بهترین دکتر پیوند لثه مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد