مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

منتظر چه اتفاقاتی پس از عمل کوچک کردن سینه ها باشیم

منتظر چه اتفاقاتی پس از عمل کوچک کردن سینه ها باشیم؟


کوچک کردن سینه



در اینجا اتفاقاتی که پس از عمل جراحی کوچک کردن سینه (ماموپلاستی) ها در فواصل زمانی مختلف رخ می دهند را با هم مرور می کنیم . هرچند که در بیماران مختلف شدت و ضعف این موارد فرق می کند ولی بنظر می رسد همه درجاتی از آنها را تجربه می کنند:

1- اگر بیهوشی عمومی برای جراحی داشته اید ممکن است پس از بیداری گیج بوده و به زمان و مکان آگاه نباشید که بمرور بهتر خواهید شد.

2- یک پانسمان جراحی روی بالای قفسه سینه تان بسته شده و احتمالا” در هر طرف سینه تان یک درن ( لوله تخلیه خون و مایع ) قرار داده شده است.

3- ممکن است بانداژ کشی دور ساق پاهایتان برای بهتر کردن گردش خون آن و جلوگیری از لخته شدن خون در آنها در اثر بی حرکتی بسته شده باشد.

4- پس از چند ساعت تحت نظر گرفته شدن و توانایی تحمل رژیم غذایی سبک و از بین رفتن کامل اثرات بیهوشی به شما اجازه ترخیص از مرکز جراحی و رفتن به خانه داده می شود که در اینجا به همراهی که شما را تا منزل برده و برای چند روز اول بهد از عمل از شما مراقبت کند نیاز خواهید داشت.

5- قبل از ترخیص به شما راهنمایی های لازم در مورد نحوه مراقبت از زخم ،نحوه استفاده از داروهای تجویز شده و همینطور خالی کردن درن ها داده می شود.

6- ترشح خونابه در لوله های قرار داده شده واز خلال زخم ها تا چند روز پس از عمل طبیعی است. اما در صورت خونریزی واضح و قابل توجه باید فورا”با جراح تان تماس بگیرید.

7- با از بین رفتن اثرات بیهوشی ممکن است که درد در ناحیه عمل داشته باشید که معمولا” به داروهای مسکن بخوبی جواب می دهد. اگر درد شدید و یا طول کشیده داشته باشید با پزشک تان تماس بگیرید.

8-حداکثر ناراحتی و درد معمولا” در روزهای 1تا 3 پس از عمل بروز می کند

9-شما ممکن است درد، کبودی،تورم و سفتی را در سینه هایتان علاوه بر ناراحتی در محل برش ها تجربه کنید

10- ممکن است متوجه تغییر در اندازه سینه هایتان بشوید ، ولی در این زمان تورم زیادی در آنها وجود دارد.در بری این تورم ممکن است برای هفته ها یا حتی چند ماه طول بکشد.

11-شما ممکن است بلافاصله پس از عمل حس نوک سینه تان را از دست داده باشید که معمولا با گذر زمان برمی گردد.

12-اولین پریود و عادت ماهیانه تان پس از عمل ممکن است باعث تورم و درد سینه هایتان شود

13-احتمال خونریزی تا دو هفته بعد از عمل وجود دارد ،لذا باید از فعالیت هایی که باعث افزایش فشارخون تان می شود یا مصرف داروها و موادی که موجب اشکال در انعقاد خون طبیعی می شود،پرهیز نمایید.

14-ممکن است دردهای تصادفی و تیر کشنده را برای چند ماه پس از عمل در سینه تان تجربه نمایید.

15-اسکارها(محل برش جراحی) برای 6 ماه قرمز هستند که پس از آن به تدریج کمرنگ تر و صاف تر خواهند شد .

در مجموع رضایت بخش بودن نتیجه این عمل تا حد زیادی به تکنیک جراحی، تبحر و تجربه جراح بستگی دارد. برای رزرو نوبت مشاوره حضوری از دکتر فرهاد موسی زاده، بهترین دکتر جراحی کوچک کردن سینه، می‌توانید از بخش تماس با ما اقدام نمایید. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر موسی زاده به آدرس DrMoussazadeh@ می‌توانید پاسخ سوالات خود را به صورت آنلاین دریافت نمایید.

درمان درد سینه (سوزش و تیر کشیدن) در زنان چیست

درمان درد سینه (سوزش و تیر کشیدن) در زنان چیست
دلایل اصلی تیر کشیدن پستان
درد سینه نشانه چیست ؟ درد نوک سینه و درد پستان در بین بانوان بسیار رایج است و حتی آقایان نیز گاهی آن را تجربه می‌کنند. اما آیا این درد چقدر می‌تواند نگران کننده باشد؟ در بسیاری از مقالات، خبرنامه‌ها و وبسایت‌ها درباره ضرورت انجام تست‌های غربالگری و مامو گرافی سالانه برای پیشگیری و تشخیص سرطان سینه بانوان بسیار تاکید شده است. آیا تمام دردهای این ناحیه منجر به سرطان سینه می‌شود؟ چقدر درد نوک سینه را باید جدی گرفت؟ در این مقاله قصد داریم شما را با عوامل درد پستان آشنا کنیم.
چه عواملی باعث درد پستان می‌شود؟ | تیر کشیدن پستانها نشانه چیست ؟
مونیک سواین (Swain )، پزشک متخصص زنان و زایمان در سیستم بهداشتی هنری فورد می‌گوید: «درد پستان و درد نوک سینه اغلب به عواملی غیر از تومور مربوط می‌شوند و این دردها به ندرت مربوط به سرطان سینه است.» در بیشتر مواقع درد پستان به خودی خود از بین می‌رود و یا به راحتی قابل درمان است. به طور میانگین دو سوم دردهای پستان در بانوان بر اثر تورم و اتهاب ناشی از ترشح استروژن و پروژسترون در طول دوران قاعدگی ایجاد می‌شود. دکترسواین (Swain ) معتقد است که درد سینه هورمونی، برای هر زنی که خون ریزی ناشی از قاعدگی داشته باشد می‌تواند رخ دهد. مهم نیست که 14 یا 44 ساله باشند، تا زمانی که چرخه قاعدگی در جریان است احتمال ابتلا به درد پستان حلقوی را دارند. به طور کلی دو نوع درد پستان وجود دارد:
دردی که با دوره پریود ماهانه همراه است و بیشتر اوقات هر دو سینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
دردی که به دوره پریود ماهانه مربوط نیست. این درد می‌تواند بر یک یا هر دو پستان یا فقط بخشی از آن تاثیر بگذارد.
در ادامه مقاله به دلایل احتمالی درد پستان می‌پردازیم:
درد سینه نشانه چیست ؟
درد نوک سینه ناشی از بارداری
این درد در سه ماهه اول بارداری به دلیل هورمون‌هایی به وجود می‌آید که می‌تواند تغییرات خلقی، کاهش تمایل به غذا، خستگی، حالت تهوع و استفراغ ایجاد کند و از همه مهم‌تر باعث درد پستان و درد نوک سینه، سنگینی سینه‌ ها نیز‌ شود. مونیک سواین (Swain )، پزشک متخصص زنان و زایمان می‌گوید: هنگام شیر دادن به نوزاد و تغذیه او بافت پستان مادر رشد می‌کند، مجاری شیر پر می‌شود و نوک سینه‌های مادر حساس می‌شوند. اگر باردار هستید نگران نباشید زیرا این درد معمولا موقتی است و در سه ماهه دوم و سوم از بین خواهد رفت.
گاهی درد سینه یا احساس تیر کشیدن سینه می تواند برای بعضی از افراد بسیار آزاردهنده باشد و سبب اضطراب و نگرانی شود. خوشبختانه تیر کشیدن سینه به ندرت با سرطان سینه در ارتباط است و در اکثر مواقع منشاء آن عارضه های خوش خیم پستان یا ناحیه قفسه سینه است. با این حال ، در صورتی که درد سینه شما با علائمی دیگر همچون قرمزی و التهاب پستان، احساس توده در سینه ، تب ، و خروج ترشحات از نوک سینه همراه شد ، در اسرع وقت به یک جراح متخصص پستان مراجعه کنید تا با تشخیص به موقع علل ریشه ای، نسبت به درمان عارضه ایجاد کننده این علائم اقدام شود. دکتر فرهاد موسی زاده ، جراح و متخصص پستان با بیش از پانزده سال سابقه در انجام انواع عمل های جراحی درمانی و زیبایی پستان، آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به شما عزیزان در خصوص انواع بیماری ها و عارضه های مرتبط با ناحیه پستان می باشند.

جراحی بینی استخوانی

درباره جراح بینی

انتخاب جراح بینی از قدم های اول اقدام برای جراحی بینی می باشد و از اهمیت بسزایی در نتیجه جراحی بینی برخوردار می باشد. امروزه عمل جراحی بینی از شایع تری عمل های زیبایی می باشد که به مرور زمان بر طرفداران آن افزوده می شود. جراحی بینی به منظور رفع ایرادات ظاهری با حفظ عملکرد تنفسی بینی انجام می گیرد در نتیجه بینی متناسب با دیگر اجزای صورت و چهره ای زیبا را حاصل می نماید.

بینی استخوانی

بینی های استخوانی یا غضروفی بینی هایی هستند که دارای پوستی نازک و غضروف و استخوان مقاومی باشند. جراحی بینی استخوانی با برداشتن استخوان و جابه جا کردن استخوان ها انجام می گیرد تا بینی شکل مناسبی به خود بگیرد.

 

رینوپلاستی بینی استخوانی و مزیت‌های این عمل

عمل جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی نوعی جراحی بینی می باشد که غالبا هدف از انجام این جراحی برداشتن قوز یا برآمدگی منحنی شکل روی پل بینی می باشد.

به بینی که از نظر نوع پوست دارای پوست نازکی می باشد به نحوی که استخوان و غضروف بینی قابل رویت باشد و از نظر استخوان بندی دارای بافت و غضروف قوی هستند را بینی استخوانی می نامند.

هر نوع مدل بینی ویژگی خاص خود را دارد و به طور کلی بینی های استخوانی با ویژگی های ذکر شده جزو ایده آل ترین بینی ها برای انجام جراحی بینی می باشند.

علل ایجاد کننده بینی استخوانی

مسائل ژنتیک و ارثی

آسیب و ضربه به استخوان بینی

روش جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی به دو تکنیک جراحی بینی باز و بسته با توجه به ایرادات بینی انجام می گیرد.

جراح بینی با ایجاد برش هایی پوست بینی را از استخوان و غضروف جدا می کند و برای بر طرف کردن ایرادات بینی اقدام می کند.

بعد از ایجاد شکاف روی استخوان و غضروف با انجام عمل استئوتومی قوز و برآمدگی بینی برداشته می شود و در انتها پوست بدون هیچ تغییری سر جای خود قرار می گیرد.

در این مقاله به تمام اطلاعات مورد نیاز شما درباره رینوپلاستی بینی استخوانی اشاره کردیم. اکنون می‌دانید که جراحی این نوع بینی هم به شیوه باز و هم به روش بسته قابل انجام است. خبره بودن جراح برای رینوپلاستی بینی استخوانی اهمیت بسیاری دارد. پزشکی که علاوه بر اینکه می‌تواند جراحی را به بهترین روش ممکن جراحی را انجام دهد، باید بیمار را در مسیر درمان به صورت کامل راهنمایی کند.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند که به صورت تخصصی در حوزه رینوپلاستی انواع بینی فعالیت دارند. تجربه ایشان باعث شده است که بهترین شیوه درمان برای هر شخص را تشخیص دهند و در نهایت بیماران به بهترین نتایج برسند و از عمل خود رضایت داشته باشند. برای رزرو زمان مشاوره به صورت آنلاین یا حضوری می‌توانید از طریق سایت دکتر سزاوار اقدام کنید. امکان رزرو نوبت به صورت اینترنتی وجود دارد.

رینوپلاستی بینی گوشتی چیست

رینوپلاستی بینی گوشتی چیست و چگونه انجام می شود؟
 
 
بینی هایی با پوست ضخیم و غده های چربی زیاد و سوراخ های باز در پوست به بینی گوشتی معروف است. در این نوع بینی معمولاً غضروف کوچک است و قسمت عمده بینی از پوست و چربی زیر آن و غدد سباسه تشکیل شده است. در این نوع بینی معمولاً نوک بینی پایین می آید و بال بینی باز و ضخیم است. به دلیل هورمون جنسی مردانه و پوست روغنی در مردان ، این نوع بینی ها معمولاً در آقایان مشاهده می شود.در این مقاله میخواهیم درباره عمل رینوپلاستی بینی گوشتی و سوالات متداول صحبت کنیم.
 
 
رینوپلاستی بینی گوشتی
 
در گذشته ، برای اصلاح این نوع بینی و برای جراحی زیبایی این نوع بینی ، قسمت های زیادی از غضروف ها را خارج می کردند. نتیجه این عمل ، فرورفتگی و بجا ماندن اثر زخم بر روی پوست به دلیل فضای خالی در زیر آن بود. معمولاً بیماران فکر می کنند که برداشتن پوست مفید است اما به نظر می رسد که برداشتن پوست باعث ایجاد زخم های شدیدی می شود ، بنابراین توصیه نمی شود.
 
در عمل بینی گوشتی ، هدف اصلی جمع کردن قسمت پایینی بینی تا حد امکان است و هدف بعدی اصلاح شکل نوک بینی است. در بینی های گوشتی به منظور جلوگیری از بدفرم شدن لبه ها و حفره های بینی ، جراح معمولا از تراشیدن غضروف و استخوان های بینی خودداری میکند.
در جراحی های امروزه و با متد جدید مورد تایید ، از تقویت نوک بینی و غضروف میانی برای بالا بردن و شکل دادن به بینی استفاده می شود.
 
جراحی بینی گوشتی سخت تر است یا استخوانی ؟
 
 
در واقع هر دو بینی استخوانی یا گوشتی بعد از عمل میزان دشواری یکسانی دارند اما بینی گوشتی دوره نقاهت طولانی تری دارد.
 
آیا بینی های گوشتی بعد از عمل به حالت قبلی خود باز می گردند؟
در صورت به دست آوردن نتیجه عالی ، بعد از شش ماه هیچ تغییری اساسی روی بینی اتفاق نمی افتد و به همان شکل باقی می ماند.
در بینی گوشتی به دلیل اینکه پوست ضخیم است ، کاهش اندازه بینی مدت زیادی طول می کشد ، بنابراین بیماران برای به دست آوردن نتیجه نهایی باید حداقل یک سال صبر کنند ، اما معمولاً بعد از شش ماه نتیجه پایدار است و به حالت قبل بر نمی گردد.
 
همانطور که گفتیم رینوپلاستی بینی گوشتی در گذشته نتایج دلخواه را برای بیماران ایجاد نمی‌کرد. در حال حاضر هم اگر فردی که جراحی را انجام می‌دهد، باتجربه و متخصص نباشد، احتمال بازگشت بیشتر خواهد بود. به همین دلیل لازم است که در انتخاب جراح دقت زیادی داشته باشید تا هم از نظر ظاهری به نتیجه دلخواه خود برسید و هم از نظر تنفسی و سلامت با عوارض رینوپلاستی مواجه نشوید.
دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان به صورت تخصصی در حوزه جراحی زیبایی بینی فعالیت می‌کنند و نمونه کارهای بسیاری در رینوپلاستی بینی گوشتی دارند. به همین دلیل می‌توانند با جزئیات کامل فرم دلخواه شما را برای بینی ایجاد کند. برای رزرو زمان مشاوره به صورت آنلاین یا حضوری می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت اقدام کنید.

تفاوت رینوپلاستی به روش باز و بسته

رینوپلاستی به روش باز و بسته :
 
 
رینوپلاستی با دو رویکرد متفاوت قابل انجام است و جراحان مختلف ، هر یک تمایل بیشتری به انجام رینوپلاستی با رویکرد خاصی (باز یا بسته) دارند. در شرایطی که عمل جراحی بخوبی انجام شود ، هیچگونه مزیتی بین این دو روش وجود نداشته و برای انتخاب جراح ، این مورد که جراح از کدام روش ( باز و یا بسته) استفاده می کند، اهمیتی ندارد و تنها میزان نتایج مثبت حاصل از جراحی و نادر بودن عوارض جدی ، دو فاکتوراصلی هستند که بایستی در هنگام انتخاب جراح مورد نظر قرار گیرند. از طرف دیگر ضروری است هر جراح ، رویکردی را انتخاب کند که توانایی بیشتری در انجام آن داشته باشد.
 
 
 
تفاوت رینوپلاستی به روش باز و بسته
 
در روش باز میزان میدان دید جراح کامل بوده و جراح قادر است با دید کافی و راحتتر عمل جراحی را انجام دهد و در صورت نیازبه تکنیکهای پیچیده، این تکنیک ها بهتر و ساده تر قابل انجام هستند، ولی در روش بسته میزان دید محدود بوده و در نتیجه انجام تکنیک های پیچیده، مشکلتر هستند. باید درنظر داشت که بسیاری از تکنیک های پیچیده توسط برخی جراحان حاذق و باتجربه، در روش بسته نیز قابل انجام هستند. بطورکلی در بینی های مشکل مثل بینی های کج و یا بینیهای پیچ خورده و همچنین در موارد ترمیمی و بینی هایی که برای بار دوم و یا سوم باید تحت جراحی قرار بگیرند، قطعا ًعمل بینی با روش باز ارجحیت دارد .
از طرف دیگر، در بینی هایی که مشکلات حداقلی دارند و نیاز به تغییر شکل قابل توجهی ندارند ، جراحی با تکنیکهای ساده تری قابل انجام بوده ونیاز به روشهای پیچیده ندارد. علی رغم اینکه نتایج جراحی روش بازدر این بیماران قابل مقایسه با روش بسته هست، اما از آنجاییکه در روش بسته بطور کلی تورم در ماههای اول کمی کمتر است، بنظر می رسد در این بیماران روش بسته می تواند ارجحیت داشته باشد. باید در نظر داشت که گاهی علی رغم تصور بیمار و حتی جراح، در حالیکه بنظر می رسد جراحی ساده ای پیش رو باشد ، در خلال جراحی مشخص می شود که اینطور نبوده و برای بهبود نتیجه، روشهای پیچیده زیادی مورد نیاز بوده و بایستی جراح این توان و تجربه را داشته باشد که حین جراحی رویکرد جراحی را تغییر داده و یا اینکه با روش بسته تکنیک های مورد نیاز را بخوبی انجام دهد.
 
سولات رایج در مورد جراحی بینی به روش باز و بسته
 
می خواهم جراحی زیبایی بینی انجام دهم، جراحی با روش باز بهتر است یا بسته؟
 
باید درنظر داشته باشید که انتخاب روش جراحی یک مسئله تخصصی است و فی نفسه ارتباطی با نتیجه عمل جراحی ندارد و بهتر است شما بر انتخاب جراح، تمرکز داشته باشید و ارجحیت باز یا بسته بودن رویکرد جراحی را به جراح خود واگذارید. در کل بهتر است شما جراح خود را انتخاب کنید نه روش جراحی را.
 
توصیه من به شما این است که انتخاب جراحتان را از طریق مطالعه و مشاهده بیماران پس از جراحی انجام دهید و نه از طریق تبلیغات و ادعاهای مجازی . بیمارانی را برای مطالعه خود انتخاب کنید که حداقل شش ماه از جراحیشان گذشته باشد و بر روی نتایج زودهنگام ازجمله نتایج یک یا دو ماهه تصمیمی نگیرید، ازطرفی حتما بینی قبلی بیمار را هم در نظر داشته باشید و بهتراست فورم بینی، شبیه به بینی خود شما باشد.
دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. رینوپلاستی یکی از حوزه‌های تخصصی ایشان است. سال‌ها تجربه دکتر سزاوار و عمل کردن بینی‌های مختلف به ایشان کمک می‌کند که بهترین نتیجه را برای بیمارانشان ایجاد کنند. آن‌ها رضایت حداکثری از عمل‌های خود دارند. در صورتی که هنوز نمی‌دانید می‌خواهید رینوپلاستی به روش باز انجام دهید یا بسته و نمی‌دانید کدام روش برای شما مناسب‌تر است، می‌توانید با دکتر سزاوار مشورت کنید. برای رزرو زمان مشاوره از طریق سایت شخصی ایشان اقدام کنید.

10 راه برای پیشگیری از سرطان سینه

راه های پیشگیری از سرطان سینه
سرطان سینه بدون شک یکی از ترسناک ترین اتفاقات برای زنان است بزرگترین عوارض آن نا امیدی,مرگ و در بهترین حالت دچار اختلال شدن است ،طبق گفته سایت سرطان سینه از هر هشت خانم یک نفر در طول زندگی خود به سرطان سینه دچار میشود و تقریبا هر سال 40000 زن به دلیل این بیماری جان خود را از دست میدهند. با انجام هر یک از این موارد 90% میتوانید از سرطان سینه جلوگیری کنید.
استراتژی های پیشگیری از سرطان سینه
موسسه تحقیقات سرطان آمریک در بزرگترین بررسی تحقیقاتی در مورد شیوه زندگی و سرطان سینه حدود 40 درصد از موارد سرطان سینه در ایالات متحده را پیش بینی کرد اگر مردم عاقلانه تر انتخاب های زندگی خود را انجام دهندمن معتقدم که این ها توپ های کم باد هستند بیشتر از 75 تا 90 درصد موارد میشود از سرطان پستان از طریق اعمال تغییرات شیوه زندگی توصیه شده جلوگیری کرد.
قند یکی از مضر ترین موارد است. به عنوان یک دستور عمل کلی مصرف قند را به کمتر از 25 گرم در روز محدود کنید.اگر سرطان دارید یا مقاوم در برابر انسولین هستید عاقلانه است که آن را تا 15 گرم یا کمتر محدود کنید.
راه های پیشگیری از سرطان سینه
محدود کردن پروتئین و افزایش چربی سالم
کاهش میزان پروتئین به اندازه یک گرم از هر کیلوگرم وزن خود بیشتر از 100 گرم پروتئین برای بزرگسالان غیر طبیعی است و نصف آن کافیست. سعی کنید مصرف پروتئین و کربودهیدرات را کاهش دهید و چربی کیفیت بالا مانند تخم مرغ ارگانیک و مرغ های ی محلی و گوشت با کیفیت و آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین کنید.شواهد قابل توجهی وجود دارد که رژیم کتوژنیک به جلوگیری و درمان بسیاری از انواع سرطان خصوصا سرطان سینه کمک میکند
مقدار زیادی ویتامین آ طبیعی مصرف کنید
شواهدی وجود دارد که ویتامین آ نقش بسزایی در پیشگیری از سرطان سینه دارد.بهتر است که آن را به حای استفاده از مکمل ها از غذاهای طبیعی دریافت کنید و بهترین منابع برای شما زرده تخم مرغ ،کره خام، شیر و گوشت گاو و یا مرغ است با این حال مراقب باشید زیرا طبق شواهد مقدار بیش از حد ویتامین آ میتواند فواید ویتامین دی را حذف کند این به این معناس که نه تنها برای جلوگیری از سرطان بلکه برای سلامت بدن شما رنج مناسبی از ویتامین آ و دی ضروری است.
در حالت ایده آل بدن شما تمام ویتامین دی و آ مورد نیاز را به طور طبیعی با خوردن سبزیجات رنگارنگ برای ویتامین آ و با قرار دادن پوست خود در روزهای آفتابی برای ویتامین دی به دست می آورد.
به اندازه ی لازم ید مصرف کنید
ید یک عنصر اساسی و ضروری برای سنتز هورمون هاست و کمبود آن باعث مشکلات بهداشتی از جمله سرطان سینه شود.ای به این دلیل است که سینه های شما برای عملکرد مناسب سبلولی به جذب و استفاده مقدار زیادی ید نیاز دارند.کمبود ید منجر به اختلال عملکرد در هر بافتی و تشکیل تومور میشود.
با این حال در این جا اختلاف قابل توجهی در مورد دوز مناسب وجود داد پس باید با احتیاط مصرف کنید شواهد نشان میدهد که شاید مصرف بیش از 800 میکرو گرم ید در روز غیر منطقی باشد و مصرف 12000 تا 13000 میکروگرم ممکن است به طور جدی برخی از اثرات نامطلوب را بر روی سلامتی ما داشته باشد.
شما چه روش های دیگری برای پیشگیری از سرطان پستان می شناسید که در این مقاله به آن ها اشاره نشده باشد؟ همین طور خود چطور برای پیشگیری از این سرطان اقدام کرده و چطور رفتارهای خود در زندگی را مطابق با آن پیش می برید؟ نظرات و تجربیات خود را می توانید با ما در میان بگذارید و در صورت داشتن سوالات پیرامون سرطان پستان می توانید از طریق پیج اینستاگرام دکتر موسی زاده بپرسید.

راهنمای جامع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

 ایمپلنت دندان  نوعی پروتز کاشتنی ست که در دهان شما درون استخوان فک جایگذاری می شود. این پروتز در واقع از یک پایه تیتانیومی و گاهی زیرکونیا ساخته می شود که به دلیل سازگار بودن جنس آن با محیط دندان، هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کند. این پایه فلزی در زیر بافت لثه،  در داخل استخوان فک قرار می گیرد تا همانند ریشه یک دندان عمل کند. به این ترتیب، روکش دندان و یا دندان مصنوعی را در جای خود ثابت نگه می دارد. ایمپلنت دندان همانند پیچی است که به کمک سوراخ ایجاد شده با دریل مخصوص، درون استخوان فک قرار می گیرد و پس از گذشت چند ماه به بافت استخوان جوش می خورد. این  پایه فلزی به دلیل خاصیت غیر مغناطیسی و مقاومت بالایی که در برابر اکسیژن، ترکیبات اسیدی و نمک دارد، هنگام قرار گیری درون استخوان فک، به هیچ وجه جسم خارجی و مشکل سازی تلقی نمی شود و کاملا با محیط فک بیمار سازگار است. ایمپلنت های دندانی را می توان هم به صورت تک به تک و هم به صورت گروهی به هم متصل و یا به شکل دندان های مصنوعی متکی بر پایه ایمپلنت مورد استفاده قرار داد. این ایمپلنت ها در هر شکل و تعدادی که باشند، وظیفه  متصل کردن تاج دندان به ریشه را بر عهده دارند.

 

در نظر داشته باشید که ایمپلنت دندان، درمان جایگزین مناسبی برای پروتز های بریج است تا دیگر نیازی به تراش دندان وجود نداشته باشد. درواقع یکی از اهداف مهم معرفی این درمان نیز همین بوده که دیگر با انجام درمان بریج به هیچ وجه به دندان آسیبی وارد نشود. از این رو هر فردی که شرایط کشیدن دندان را داشته باشد، می تواند گزینه ی مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان باشد. توجه داشته باشید که این درمان همراه با گرافت های استخوانی (پیوند استخوان) و جراحی سینوس لیفت باز توسط متخصص جراح فک و صورت در کلینیک یا بیمارستان انجام می گیرد.

 مراحل ایمپلنت دندان

 انجام معاینات کلی و بررسی سوابق پزشکی، توسط دندانپزشک برای تشخیص روش درمانی صحیح، عکسبرداری رادیولوژی دندان برای بررسی زیر ساخت های فک و دهان از جمله عصب ها، تراکم و حجم استخوان فک انجام برای تعیین محل دقیق کاشت ایمپلنت دندان مشخص شود.

جراح متخصص فک در صورت نیاز برای فراهم کردن قاعده مستحکم برای پشتیبانی مناسب از پایه ایمپلنت دندان، پیوند استخوان فک را انجام می دهد. 

قالب گیری و ساخت پروتز های دندانی که به روشی حساس و با دقت بسیار انجام می شود.

به یکی از روش های فوق کاشت ایمپلنت انجام می شود تا پس از بهبود بافت لثه و جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک که اصطلاحا به آن استئواینتگریشن می گویند، پروتز های دندانی را بر روی پایه ایمپلنت جایگذاری شود.

قرار دادن پروتز دندان بر روی پایه ایمپلنت

معاینات دوره ای و مراقبت های پس از اتمام کاشت ایمپلنت دندان

 

مدت زمان انجام ایمپلنت دندان چقدر است؟

 

 مدت زمان جراحی ایمپلنت بستگی به تعداد ایمپلنت دندان مورد نیاز بیمار و میزان پیچیدگی عمل جراحی دارد. به هر حال جراح میتواند چند ایمپلنت را در یک جلسه درمانی برای بیمار کار کند، اما انجام این کار ممکن است طول مدت این جلسه درمانی را طولانی نماید. هنگامی که داروی تزریق شده ناحیه تحت درمان را به اندازه کافی بیحس کرد، متخصص ایمپلنت یک برش در لثه ایجاد کرده و یک سوراخ کوچک در استخوان فک ایجاد مینماید. ایمپلنت دندان در داخل این سوراخ قرار خواهد گرفت.

اگر هر یک از دندان شما پیش از عمل جراحی ایمپلنت دندان افتاده است، دندان پزشک احتمالاً میتواند یک ایمپلنت را بطور مستقیم در حفره دندان قرار دهد. در اصطلاح به این روش ایمپلنت فوری دندان گفته میشود. در صورتی که انجام این کار امکان پذیر نباشد، متخصص ایمپلنت آن‌را پس از چند هفته در محل قرار میدهد که‌در اصطلاح به آن ایمپلنت فوری تاخیری گفته میشود. بعضی مواقع، متخصص ایمپلنت پس از چند ماه و با گذشت زمان لازم برای بهبود استخوان فک ایمپلنت را در محل قرار میدهد، در اصطلاح به آن ایمپلنت تاخیری میگویند.

 

جراحی ایمپلنت دندان یک روش کاملا تخصصی است که البته به تجربه متخصص فک و صورت هم نیاز دارد. طبق گفته دکتر سزاوار  متخصص ایمپلنت و جراح فک و صورت در تهران نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک بیمار بستگی دارد. در این جراحی خطرات و عوارضی هم وجود دارد که متخصص فک و صورت باید متوجه این موضوع باشد. پشتیبانی استخوان فک از اباتمنت یا پایه فلزی اهمیت دارد. در صورتی که استخوان فک بیمار ضعیف باشد، توان تحمل فشار وارده از سوی دندان ایمپلنت را ندارد. به همین دلیل کاشت دندان با شکست مواجه می‌شود و استخوان فک آسیب می‌بیند. پس با این حساب انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در تهران اهمیت دارد. جراحان با تجربه با توجه به معایناتی که باید قبل از جراحی انجام می‌دهند، مشکلات استخوان فک را برطرف می‌کنند.

هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت

هایفوتراپی چیست؟
هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود.
در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند؛ لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم.
هایفوتراپی
هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟
به طور کلی این روش درمانی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است.
هدف اصلی از روش هایفو کاهش سرعت پیری است، لذا در متقاضیان جوان‌تر، پاسخ‌دهی بیشتری را به درمان شاهد هستیم. متقاضیان بالای ۲۵ سال نیز می‌توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند.
افرادی که پوست‌شان دچار آسیب‌هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش شده یا شل شدگی پوست‌شان شدید‌تر است، برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز به چندین جلسه‌ی درمانی دارند.
افراد مسن‌تر که از شل‌شدگی و افتادگی شدید پوست در ناحیه‌ی گردن رنج می‌برند به طور معمول کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی نیستند و احتمالاً نیاز به جراحی خواهند داشت. این روش برای کسانی که در ناحیه‌ی هدف درمان دچار زخم، عفونت، آکنه‌های کیستی و ایمپلنت‌های فلزی هستند، مناسب نیست
کاربردهای هایفو‌تراپی
با توجه به گفته‌ی انجمن جراحی پلاستیک زیبایی ایالات متحده، هایفو و دیگر روش‌های جوان‌سازی بدون جراحی پوست، می‌توانند جایگزینی برای لیفت صورت باشند. از سال ۲۰۰۸ تاکنون، شهرت هایفو در درمان‌های زیبایی پوست به سرعت افزایش یافته و در سال‌های اخیر استفاده از این روش بسیار زیاد شده است. در ۵ سال اخیر استفاده از هایفوتراپی حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.
هایفو برای استفاده‌های زیبایی و جوا‌ن‌سازی پوست مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:
کاهش چین و چروک پوست
سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ی گردن و غبغب (که به گردن بوقلمونی معروف است)
لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
بهبود وضعیت خط چانه
صاف و سفت کردن پوست صورت
لیفت گردن و دکلته
اصلاح طرح لبخند
قابل انجام برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان
دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان می‌توانند از متدهای هایفوتراپی برای درمان پوست صورت یا از بین بردن چربی‌های این ناحیه استفاده کنند. مزیت مراجعه به دکتر سزاوار این است که به صورت کامل با سایر روش‌های درمانی نیز آشنایی دارند. بنابراین در صورت نیاز متد جایگزین که نتیجه بهتری داشته باشد را به شما معرفی می‌کنند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و برای رزرو زمان مشاوره با دکتر سزاوار از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید.