مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

نگهداری از ایمپلنت دندان راه های مختلفی دارد که باید بعد از انجام عمل ایمپلنت گذاری توسط دندانپزشک از سر گرفته شود. برای نگهداری از ایمپلنت دندان باید برخی از عادات خود را ترک کنید، این عادات اعمالی مانند سیگار کشیدن یا خوردن الکل است همچنین باید بهداشت دندان های خود را به صورت روزانه با مسواک، خمیر دندان و نخ دندان انجام دهید. ویزیت دندان ها توسط دندانپزشک و تغییر رژیم غذایی و توجه به حرکات و وضعیت ایمپلنت نیز در نگهداری و مراقبت از آن مهم است.

ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان روشی است برای جایگزینی دندان های از دست رفته که با حذف ریشه دندان و جایگزینی آن با پایه های فلزی ، پیچ مانند و قرار دادن روکش هایی از دندانهای مصنوعی جایگزین دندانهای آسیب دیده یا از دست رفته می شود و می تواند ظاهری شبیه به دندانهای واقعی داشته باشد. جراحی ایمپلنت دندان می تواند جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی یا بریج باشد که به خوبی جایگزین نشده اند. نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مهمترین مزیت ایمپلنت پشتیبانی کامل از دندانهای جدید شما است – فرآیندی که نیاز به بهبود استخوان در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجا که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد ، فرایند آن می تواند ماه ها طول بکشد.

در قسمت های بعدی می خواهیم به بیان راهنمایی هایی برای مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان را بیان کنیم. حتما ادامه مطلب را بخوانید تا بیاموزید چه کارهایی بهتر است انجام شود و بعد از کاشت ایمپلنت از چه کارهایی باید اجتناب کنید.

مراقبت از دندان ایمپلنت

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان بعد از عمل

به محض بازگشت به خانه ، روند مراقبت ها و نگهداری از ایمپلنت دندان آغاز می شود. مهمترین مواردی که باید به خاطر بسپارید عبارتند از:

ناحیه کاشت دندان را لمس نکنید.
با گاز گرفتن فشار ملایمی بر روی آن وارد کنید.
فقط مواد غذایی نرم یا مایعات بخورید تا بی حس کننده از بین برود.
از شستشوی شدید دهان جلوگیری کنید.
در صورت احساس درد ، بسته های یخ را در ناحیه مورد نظر قرار دهید.
استراحت کافی داشته باشید.
سیگار نکشید.
حداقل 72 ساعت از مصرف الکل خودداری کنید

مراقبت از دندان ایمپلنت در ساعات اولیه بعد از کاشت

البته ، احتمالاً شما هم فکر می‌کنید که بلافاصله پس از عمل چگونه باید از ایمپلنت‌های دندانی خود مراقبت کنید. بعد از کاشت دندان ، احتمالاً تا ۲۴ ساعت آینده درد در تورم را تجربه خواهید کرد. این موضوع طبیعی است. در اینجا برخی از کارهایی که باید بعد از انجام روش انجام شود وجود دارد:

برای کنترل خونریزی، اسفنج‌هایی را که در دهان شما قرار گرفته است را گاز بگیرید.
در ۸ تا ۱۲ ساعت اول بعد از عمل ، از حرکت بیش از حد خودداری کنید و سر خود را بالا نگه دارید. هنگام خواب نیز از بالش‌های بلند استفاده کنید.
در صورت لزوم در فواصل ۱۵ دقیقه کمپرس یخ روی صورت خود قرار دهید.
در ۲۴ ساعت اول فقط غذاهای نرم و نوشیدنی مصرف کنید
داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید
در ۲۴ ساعت اول از شستن دهان خودداری کنید.
در جلسه جراحی ایمپلنت دندان حتما همراه داشته باشید. بعد از کاشت شما نمی‌توانید رانندگی کنید. بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از کاشت تنها نمانید.

در این مقاله به کلیه نکاتی که باید برای مراقبت از دندان ایمپلنت رعایت کنید، اشاره کردیم. رعایت این موارد احتمال موفقیت کاشت را افزایش می‌دهد. نکته دیگری که در دوام و طول عمر ایمپلنت اهمیت دارد، مهارت پزشک است. یک پزشک حرفه‌ای از بهترین ایمپلنت‌ها برای بیماران خود استفاده می‌کند. همچنین تمامی اقدامات لازم برای انجام جراحی کاشت به بهترین شکل را انجام می‌دهد. بنابراین انتخاب چنین فردی به عنوان جراح اهمیت بسیاری دارد. دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت هستند. ایشان به صورت تخصصی در حوزه کاشت ایمپلنت‌های دندانی فعالیت می‌کنند. برای مشاوره و رزرو زمان ملاقات می‌توانید از طریق سایت دکتر سزاوار، بهترین متخصص ایمپلنت در تهران اقدام کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد