مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

جراحی پلک افتاده چگونه انجام می‌شود

جراحی پلک افتاده و جوان‌سازی چهره

عمل پلک افتاده یکی از روش‌های موثر در جوان‌سازی چهره و تغییر در حالت چشم‌ها است. پلک افتاده یعنی پلکی که به دلایل مختلف، پایین‌تر از جای اصلی خود قرار می‌گیرد. با افتادگی پلک، هنگام باز بودن چشم‌ها، پلک بیشتر از حد نرمال روی چشم را می‌پوشاند. افتادگی پلک ممکن است به مرور زمان رخ دهد، بر اثر یک حادثه پیش بیاید و یا حتی مادر زادی باشد.

جراحی افتادگی پلک

چشم‌ها مرکز صورت و عنصر بسیار مهمی در زیبایی ما هستند. چشم‌ها به‌خوبی حالات درونی ما را منتقل می‌کنند و احساسات ما را بروز می‌دهند. داشتن چشم‌های زیبا، پل ارتباط موثر ما با دیگران و یکی از عوامل اعتماد به نفس است. در این میان، فرم و شکل پلک‌ها در زیبایی چشم‌ها بسیار موثر هستند. عمل پلک افتاده به زیبایی و طبیعی بودن چشم‌ها بسیار کمک می‌کند؛ اما چطور؟

با بالا رفتن سن، بافت‌های زیر پوست از جمله ماهیچه‌ها و بافت‌های چربی، سفتی و استحکام خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل سفت شدن پوست زیر چشم نقش پر رنگی در زیبایی پیدا کرده است. صورت یکی از اولین نقاط بدن است که این نشانه‌های افزایش سن را منعکس می‌کند. چین‌های پیشانی و دور چشم، افتادگی ابرو و افتادگی صورت، یکی پس از دیگری خودشان را نشان می‌دهند.

جراحی پلک


انواع افتادگی پلک و روش‌های درمان آن

جراحی افتادگی پلک عموما با نام بلفاروپلاستی شناخته می‌شود. اما بلفاروپلاستی تنها یکی از موارد و روش‌های درمانی برای پلک است. از دیگر روش‌هایی که می‌توان از آن نام برد راهکار:

کانتوپکسی

زمانی ازین راهکار استفاده می‌شود که لبه پایینی پلک پایین به سمت خارجی پلک بر می‌گردد. در این حالت برای بازگرداندن پلک به حالت اولیه و سفت کردن عضلات آن و پیشگریری از برگشتن مجدد پلک، از روش کانتوپکسی استفاده می‌کنند.

اهمیت درمان برگشتگی پلک پایین به آن است که به مرور موجب ایجاد خارش، سوزش و در برخی مواقع عفونت‌های وخیم می‌شود.

بلفاروپلاستی

عمومی‌ترین روش برای جراحی پلک افتاده روش بلفاروپلاستی است. این رویه درمانی برای رفع افتادگی پلک بالا و پلک پایین انجام می‌شود. هدف در هر دوحالت یکسان است. به موجب جراحی پلک بالا یا پایین و یا هردو، پوسته شل شده پلک که به خاطر وجود چربی اضافی و افزایش سن ایجاد می‌شود برداشته شده و سفت می‌شود.

بلفاروپلاستی چیست

برای مراجعه به بهترین متخصص جراحی پلک در تهران باید به دنبال جراحانی باشید که تجربه کافی در زمینه عمل بلفاروپلاستی داشته باشند و بتوانند پس از معاینه، در این خصوص به شما مشاوره درمان بدهند. دکتر سزاوار از جراحانی است که دارای تجربه کافی و مهارت و تخصص بالا در زمینه جراحی های مرتبط با زیبایی پلک است که تا کنون به اصلاح و بهبود چهره بسیاری از بیماران کمک کرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد