مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

تورم و کبودی بعد از جراحی زیبایی بینی

تورم و کبودی بعد از جراحی زیبایی بینی

بدیهی است که عوارض جانبی بعد از هر عمل جراحی وجود دارد، مهم نیست که جراحی یک عمل جراحی عمومی باشد یا زیبایی. بعد از عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی، بینی و صورت متورم می شوند که علت این تورم خونریزی زیر جلدی است و همچنین ورود مایعات از رگ به بافت صورت می تواند ورم را تشدید کند.

تورم صورت و بینی از نگرانی هایی می باشد که متقاضیان جراحی بینی دچار آن هستند. اما باید بگوئیم که این تورم عادی است و البته میزان آن به موارد مختلفی از جمله تکینک مورد استفاده توسط بهترین جراح پلاستیک، بافت منحصر به فرد بینی و رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی خواهد داشت.

در حقیقت یک جراح پلاستیک ماهر، تمامی آموزش های مربوط به قبل و بعد از عمل را به بیمار ارائه می دهد تا اطمینان حاصل کند که یک همکاری دو جانبه برای تضمین بهترین نتیجه جراحی وجود دارد. برای مدیریت و کاهش ورم صورت بعد از جراحی بینی در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

رینوپلاستی چیست

رینوپلاستی بینی استخوانی

رعایت نکات قبل از جراحی بینی

رعایت تغذیه مناسب قبل از عمل قطعاً به کاهش زمان بهبودی بعد از عمل کمک خواهد کرد. پیروی از رژیمی با پروتئین بالا و مصرف ویتامین ها توصیه می شود، زیرا هر ویتامین پس از جراحی دارای نقش مهمی در بهبودی می باشد.

همچنین توصیه می شود از استعمال سیگار به مدت 3 هفته و پرهیز از مصرف آسپیرین و داروهای مشابه نظیر ایبوبروفن، ایندوماسین و… به مدت 10 روز قبل از جراحی خودداری کنید. نیکوتین موجود در دخانیات باعث ایجاد انقباض عروق شده، در نتیجه خون رسانی به بافت های تحت جراحی را مختل می نماید.
جراحی زیبایی صورت

کبودی چشم بعد عمل بینی تا چه مدت طول می کشد؟

کبودی در ناحیه زیر چشم معمولاً حدود 24 ساعت پس از عمل ظاهر می شود و در 48 ساعت اول به بدترین حالت ممکن خود می رسد. یک هفته پس از عمل بینی، معمولاً این کبودی به زرد یا قهوه ای روشن تغییر رنگ پیدا می کند. در این مرحله به راحتی و با استفاده از آرایش می توانید ظاهر بد این کبودی ها را بپوشانید. در بیشتر موارد حلقه های زیر چشم 10 روز پس از عمل به طور کامل از بین می روند. اما برخی کبودی ها مدت طولانی تری باقی می مانند. این کبودی های طولانی مدت بعد از جراحی بینی به خودی خود و به طور کامل برطرف نمی شوند. تغییر رنگ حتی تا چندین ماه پس از عمل در منطقه مورد نظر باقی می ماند.

عوارض این چنینی در افرادی که دارای مشکلات خاصی هستند و مستعد ابتلا به کبودی به دلیل بافت نرم پوست می باشند، بیشتر دیده می شود. در این موارد، کبودی ها از بین نمی روند بلکه همچنان بر روی بدن باقی می مانند و این به دلیل رسوبات آهن در ناحیه تحت جراحی است که باعث می شود پوست به طور مداوم تغییر رنگ بدهد و به رنگ قهوه‌ای درآید. البته این بدان معنا نیست که شما باید از تغییر رنگ دائمی روی صورت خود رنج ببرید. درمان هایی وجود دارد که این وضعیت را اصلاح می کنند. این روش های درمانی مشابه درمان لکه های آفتاب است و معمولاً با چند هفته استفاده موضعی از هیدروکینون و لایه برداری شیمیایی از بین می روند. پس از آن پوست صورت سالم و شاداب به نظر می رسد.

رینوپلاستی بینی گوشتی

دلایل ایجاد کبودی اطراف چشم بعد عمل بینی

روش هایی وجود دارند که می توانید برای به حداقل رساندن ظاهر سیاه دور چشم و تسریع بهبود کلی خود انجام دهید. یک جراح بینی با تجربه و ماهر مانند دکتر مهدی سزاوار دستورالعمل های مراقبتی دقیق به شرح زیر را برای بیمار ارائه می دهد. برای اطمینان از نتیجه موفقیت آمیز و کاهش عوارض بعد عمل مانند کبودی دور چشم مهم است که این دستورالعمل ها را به طور کامل دنبال کنید. متخصص جراحی فک و صورت


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد