مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

جراحی چانه و راهکارهای برجسته سازی آن

جراحی چانه و راهکارهای برجسته سازی آن

یک چانه لاغر (ضعیف) یا دارای عقب رفتگی می‌تواند بر توازن اجزای صورت تاثیر گذارد. در برخی موارد، سایر ویژگی‌های صورت ممکن است در مقایسه با چانه غیر متناسب باشند. یک چانه قوی می‌تواند ویژگی‌های ظاهری همانند زیبایی را در اختیار فرد قرار دهد. به همین خاطر مردان و زنانی که احساس می‌کنند چانه آن‌ها از نظر ظاهری مناسب نیست، حجیم و برجسته کردن چانه می‌تواند برای آن‌ها یک روش درمان مناسب باشد. در حقیقت برجسته سازی چانه یک روش درمان زیبایی است که برای تغییر شکل چانه با پروتز، تزریق ژل در چانه یا از طریق عمل جراحی بر روی افراد انجام می‌شود.

عمل پروتز چانه


حجیم و برجسته کردن چانه چیست؟

از قدیم، صورت‌های کشیده با چانه‌های بزرگ، قوی و زاویه‌دار، نشان دهنده تجسم زیبایی بوده است. در صورتی که تمایل دارید چانه شما اندکی ظاهر یا اندازه متفاوت داشته باشد، درمان زیبایی حجیم کردن چانه می‌تواند یک انتخاب مناسب به این منظور بوده و برای چانه شما ویژگی‌های ظاهری متناسب‌تر با سایر اجزای صورت ایجاد نماید. امروزه از این درمان به همراه سایر روش‌های زیبایی مثل لیفت صورت یا رینوپلاستی به منظور دستیابی به نتایج مناسب استفاده می‌شود. امروزه برای حجیم کردن چانه می‌توان از روش‌های غیر جراحی مثل پروتز چانه، تزریق ژل و تزریق چربی و نیز روش‌های جراحی پروتز چانه استفاده کرد.


مزایای حجیم و برجسته کردن چانه

مزایای اصلی این درمان زیبایی به شرح زیر هستند:

  • افزایش اعتماد به نفس و احساس مناسب فرد نسبت به خود
  • بهبود ظاهر صورت از طریق ایجاد تناسب بیشتر بین اجزای آن
  • اصلاح ویژگی‌های ضعیف و غیر متوازن صورت
  • بهبود وضعیت خط گردن و کوچک کردن بینی‌هایی که ظاهر بزرگ دارند
  • قوی کردن خط فک

زاویه سازی فک با پروتز

بعد از جراحی پروتز چانه چه انتظاراتی داشته باشیم؟

پانسمانی که بعد از جراحی چانه مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دو الی سه روز باقی بماند. میزان درد ناشی از جراحی در افراد مختلف متفاوت است. اما به طور کلی مسکن‌ها و داروهایی که پزشک تجویز کرده است به تسکین درد کمک می‌کند.

فرد تا چند روز بعد از جراحی نمی‌تواند به خوبی غذاها را بجود. بنابراین لازم است که از خوردن غذاهای سفت امتناع کرده و مایعات، غذاهای آبکی و نرم استفاده کنند. بسیاری از بیماران بعد از جراحی در قسمت چانه احساس کشیدگی دارند. این به دلیل اضافه شدن پروتز چانه است و معمولا بعد از یک هفته بهبود پیدا می‌کند.

بیمار بعد از ده روز می‌تواند به محل کار خود بازگردد و فعالیت‌های روزانه را از سر بگیرد. اما تورم و آثار جراحی ممکن است تا یک ماه بعد از عمل نیز باقی بمانند. رعایت دستورات مراقبتی پزشک به بهبود سریع‌تر تورم و ایجاد نتایج در زمان کوتاه‌تر کمک می‌کند. متخصص جراحی فک و صورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد