مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

جراحی پلک و هر آنچه باید درباره آن بدانید


عمل پلک چشم در حوزه پزشکی به عنوان بلفاروپلاستی نامیده می‌شود. جراح پوست، چربی یا عضلات پلک را برش می‌دهد، جابه‌جا می‌کند یا جدا می‌کند تا لیفت چشم حاصل شود. عمل زیبایی پلک یک روش جراحی است که از نظر پزشکی ضروری نمی‌باشد و صرفاً به منظور بهبود ظاهر فرد انجام می‌شود. متاسفانه پلک‌های بالا و گاهی اوقات پایین ممکن است در اثر بخشی از فرایند پیری افتاده یا پف کرده شوند. ابروها نیز ممکن است دچار افتادگی شوند. پوست پلک کش می‌آید، عضلات ضعیف می‌شوند و توده‌های چربی برآمده می‌گردند. این وضعیت ممکن است یک شرایط ارثی باشد که در بین اعضای خانواده وجود دارد. چنین شرایطی از نظر زیبایی ممکن است از جذابیت کلی چشم‌ها و صورت بکاهد و ظاهری خسته و پیرتر ایجاد کند. با اینکه جراحی پلک (بلفاروپلاستی) به دلایل زیبایی محبوب می‌باشد، اما می‌توان از آن برای درمان مشکلات دیگر نیز استفاده کرد.
متقاضیان عمل پلک چشم
شرایط مختلفی را می‌توان با لیفت پلک درمان کرد. در ادامه این شرایط قابل درمان ذکر شده‌اند:
پف‌کردگی مزمن پلک‌های بالا
افتادگی پوست پلک‌های بالا
پف زیر چشم و چروک پلک‌های پایین
افتادگی پلک‌های پایین
مانند بسیاری از روش‌های جراحی، برخی شرایط پزشکی وجود دارند که می‌توانند بلفاروپلاستی را یک انتخاب پرخطرتر کنند. این شرایط عبارتند از:
مشکلات تیروئید مانند بیماری گریوز و کم‌کاری تیروئید
سندرم چشم خشک یا تولید ناکافی اشک
اقدامات قبل از جراحی پلک
شما می‌توانید قبل از این که تحت عمل جراحی پلک چشم قرار گیرید برخی اقدامات را که به تسریع روند بهبودی شما کمک می‌کنند انجام دهید. انجام این اقدامات باعث می‌شود که دوران بهبودی شما راحت‌تر سپری شود.
آماده شدن برای انجام عمل جراحی و بهبودی باید از یک هفته قبل از انجام عمل آغاز شود. شما باید به پزشک خود مراجعه کنید تا سوابق پزشکی شما را بررسی نماید. در این جلسه هر گونه مشکلات چشمی یا بیماری که داشته‌اید و اقداماتی که برای درمان آن‌ها انجام داده‌اید، مورد بررسی قرار می‌گیرد. داشتن این اطلاعات کمک می‌کند تا ریسک بروز عوارض جانبی که باعث طولانی شدن دوران بهبودی شما می‌شود کاهش یابد.
اگر شما سیگار می‌کشید باید حداقل از چند هفته قبل از انجام عمل جراحی، آن را ترک کنید. استعمال دخانیات باعث طولانی‌تر شدن فرایند بهبودی شما می‌شود. اگر شما با یک فرد سیگاری زندگی می‌کنید هم نباید در معرض دود سیگار قرار بگیرید. قرار داشتن در معرض دود سیگار نیز باعث طولانی‌تر شدن روند بهبودی شما می‌شود.
اقدام دیگری که باید انجام دهید در مورد داروها و مکمل‌هایی است که استفاده می‌کنید. احتمالاً باید مصرف برخی از آن‌ها نظیر داروهای رقیق‌کننده خون مانند ایبوپروفن (آدویل و موترین)، آسپیرین و حتی برخی مکمل‌های گیاهی را قطع کنید. احتمالاً شما باید مصرف این داروها را از دو هفته قبل از انجام عمل جراحی قطع کرده و تا مدتی پس از انجام عمل نیز آن‌ها را مصرف نکنید. پزشک در مورد داروهایی که نباید مصرف کنید، مدت زمان عدم مصرف و زمان شروع مجدد مصرف آن‌ها با شما صحبت خواهد کرد. با این کار احتمال بروز خونریزی که می‌تواند بر روند بهبودی شما تأثیر داشته باشد نیز کاهش می‌یابد.
برای مراجعه به بهترین متخصص عمل زیبایی پلک باید به دنبال جراحانی باشید که تجربه کافی در زمینه عمل بلفاروپلاستی داشته باشند و بتوانند پس از معاینه، در این خصوص به شما مشاوره درمان بدهند. دکتر سزاوار از جراحانی است که دارای تجربه کافی و مهارت و تخصص بالا در زمینه جراحی های مرتبط با زیبایی پلک است که تا کنون به اصلاح و بهبود چهره بسیاری از بیماران کمک کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد