مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

چرا پروتز چانه انجام می شود

پروتز چانه یک نوع جراحی است که برای تغییر شکل و یا افزایش سایز چانه استفاده می شود.این جراحی می تواند با افزودن ایمپلنت یابه وسیله ی جابجایی و یا تغییر شکل استخوان ها انجام شود.

پروتز چانه چگونه انجام می شود ؟
از صورت و چانه ی شما عکسبرداری می شود .دکتر شما از این عکس ها استفاده می کند تا متوجه شود کدام قسمت از چانه ی شما باید عمل شود .
وقتی که برای جراحی چانه به ایمپلنت نیاز داشته باشید :
یک برش یا در داخل دهان یا در پایین چانه ی شما زده می شود .برش ایجاد شده روبری استخوان چانه قرار می گیرد و ایمپلنت در داخل آن جاسازی می شود.
جراح ممکن است از استخوان طبیعی یا بافت چربی استفاده کند .یا از ایمپلنتی استفاده کند که از جنس سیلیکون ،تفلون ،داکرون و یا محصولات بیولوژیکی جدید تر ساخته شده است .
ایمپلنتی که استفاده شده است معمولا با بخیه به استخوان وصل می شود.
جراحی چانه می تواند همزمان با جراحی بینی یا لپوساکشن صورت (برداشتن چربی زیر چانه و گردن) انجام شود
چرا پروتز چانه انجام می شود ؟
جراحی چانه معمولا برای تعادل ایجاد کردن در ظاهر صورت به وسیله بزرگ کردن یا کوچک کردن چانه در مقایسه با بینی انجام می شود . کوچکی چانه بخصوص در نیمرخ صورت خود رانشان می دهد . بطور طبیعی لبه چانه در نیمرخ صورت باید کمی از لب عقب تر قرار گیرد چنانچه خیلی عقب تر باشد به آن(Microgenitia) گفته می شود.بهترین کاندید ها برای جراحی چانه افرادی با چانه های ضعیف و عقب رفته می باشند که مشکل ارتودنسی نداشته باشند (دندان های آنها صاف باشد)
حتما می‌دانید که روش‌های دیگری چون تزریق نیز برای زیباسازی صورت و چهره وجود دارد. اما لازم است بدانید که استفاده از پروتز چانه و سایر قسمت‌های ممکن، نسبت به تزریق ارجح است. در این قسمت دلیل این موضوع را توضیح داده‌ایم. پروتزهایی که در قسمت‌های مختلف صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با بدن سازگارند. این پروتزها جامد هستند و در بدن کم‌ترین میزان واکنش را نشان می‌دهند. این در حالی است که موادی که برای تزریق استفاده می‌شوند، معمولا از جنس چربی و پروتئین هستند. به همین دلیل احتمال ایجاد واکنش منفی در بدن بسیار بیشتر می‌شود و مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌کند.
پروتز چانه قابل استفاده در عمل جنیوپلاستی، معمولا از جنس سیلیکون و سایر فلزهایی ساخته می‌شود که با بدن انسان هماهنگ هستند. این فلزها فرسوده نمی‌شوند، در بدن واکنش نشان نمی‌دهند و به گونه‌ای هستند که بدن آن‌ها را به عنوان جسم خارجی تلقی نمی‌کند. این موضوعات باعث هماهنگی پروتز چانه با بدن بوده و شما می‌توانید آن را به صورت دائمی استفاده کنید.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب پزشک معالج در عمل جنیوپلاستی است. در عمل‌های جراحی زیبایی و درمانی، تجربه و مهارت پزشک نقش مهمی دارد.همانطور که در طول مقاله اشاره شد، دکتر مهدی سزاوار به عنوان یکی از بهترین متخصصین جراحی دهان، فک و صورت در تهران، با تجربه کاری حرفه‌ای در زمینه «زیباسازی_ پروتز چانه» و سایر« عمل‌های زیبایی صورت»،می‌توانند به شما کمک کنند تا به چهره دلخواه خود برسید. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید به پیج اینستاگرام شخصی ایشان مراجعه کنید و مشاوره بگیرید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد