مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم
مجله پزشکی " دکتر مهندس"

مجله پزشکی " دکتر مهندس"

در این وبلاگ تلاش می کنیم مقالات معتبر از بهترین جراحان و پزشکان کشور را برای شما منتشر کنیم

بهترین سن و زمان مناسب برای عمل رینوپلاستی

بهترین سن برای رینوپلاستی چه زمانی است؟


این موضوع در هر فرد متفاوت است و باید فاکتورهای مختلفی در این زمینه بررسی شود. اکثر افراد در مورد اینکه نوجوانان مجاز به انجام عمل رینوپلاستی هستند یا خیر صحبت می‌کنند. عمل بینی به اندازه‌ای سنگین نیست که بخواهیم نگران ضعف جسمی فرد باشیم. به همین دلیل افراد سالم حتی در سنین نوجوانی (15 تا 17 سال) و در سنین میانسالی (بالای 65 سال) نیز می‌توانند این عمل را انجام دهند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که فرد باید بلوغ را پشت سر گذاشته باشد.ورشداسکلتال کانل شده باشد که دردختران16تا18سال ودرپسران 18تا20سال خواهدبود. چرا که بینی ازاجزای صورت میانی بوده که رشد صورت میانی در این سنین حتما پایان یافته است گرچه که رشد یک سوم میانی صورت زودتر پایان می یابد.  همچنین ممکن است با گذشت زمان فرد احساس کند که بینی او با سایر اجزای صورتش هماهنگ شده و نیازی به عمل ندارد. در قسمت‌های بعد درباره بهترین سن برای رینوپلاستی در نوجوانان صحبت می‌کنیم.


بهترین سن برای رینوپلاستی چه زمانی است


جراحی بینی برای گروه‌های سنی مختلف

عمل جراحی بینی برای نوجوانان

بسیاری از نوجوانان به دلیل فرم بینی خود مورد آزار و اذیت همسالان خود قرار می‌گیرند و جهت رفع آن خواستار انجام جراحی بینی هستند. هنگامی که متخصص یک نوجوان را به عنوان کاندید انجام عمل جراحی بینی بررسی می‌کند موارد احتیاطی بیشتری را رعایت می‌کند. نوجوانی که برای عمل جراحی بینی مورد بررسی قرار می‌گیرد بایستی بیشتر مراحل رشد خود را پشت سر گذاشته باشد زیرا تغییرات نابهنگام در بینی‌هایی که بسیار جوان است می‌تواند باعث ایجاد تبعات بسیار بدی گردد. همچنین آن‌ها باید انگیزه بسیار قوی جهت عمل جراحی بینی داشته باشند.

جراح زیبایی به پاسخ‌هایی که بیمار نوجوان به سؤالات وی می‌دهد بسیار دقت می‌کند. نگرش وی در مورد عمل جراحی را مورد بررسی قرار می‌دهد و ساختار صورت بیمار و تناسب آن را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

عمل جراحی بینی در دوره بلوغ

افراد در دوران بلوغ بدن خود را بهتر می‌شناسند و می‌توانند شروع به دوست داشتن آن نمایند. بسیاری از آن‌ها به دنبال انجام جراحی بینی جهت بهبود ظاهر خود هستند. آن‌ها تصور می‌کنند بیشتر افراد به بینی آن‌ها توجه کرده و تعجب می‌کنند چگونه آن را تحمل می‌کنند. با گذشت زمان افراد از این مرحله گذر کرده و اعتماد به نفس بیشتری به دست می‌آورند؛ اما برخی از افراد بدون صبر برای گذشت این زمان تحول، خواهان انجام این عمل هستند.


تاثیر جراحی فک بالا بر فرم بینی چگونه است

محدوده سنی برای انجام عمل بینی

با وجودی که هنوز در مورد حدود سن عمل بینی اظهار نظر قطعی انجام نشده است، اما پزشکان رعایت برخی محدودیت‌های سنی را در انجام عمل جراحی بینی لازم می‌دانند. جهت آماده شدن بیمار برای این عمل جراحی، ابتدا باید او را در جریان این محدودیت‌ها و زمان مناسب انجام این عمل قرار داد. در صورت انجام عمل جراحی قبل از اتمام مراحل رشد، تغییرات فرم بینی در حین رشد استخوان‌های بینی و غضروف‌ها اتفاق می‌افتد. به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی، بهتر است بیماران تا اتمام دوره رشد خود صبر کرده و سپس اقدام به جراحی بینی کنند. این زمان تا 18 سالگی است. معمولاً بیشتر افراد دوره رشد خود را تا 18 سالگی تکمیل کرده و پس از آن رشد قابل‌ توجهی نخواهند کرد. برخی از پزشکان این زمان را برای دختران 17 سالگی عنوان کرده‌اند؛ بنابراین تصمیم انجام رینوپلاستی در برخی موارد وابسته به شرایط دیگر است. در این مقاله به جای بیان بهترین سن برای رینوپلاستی سعی کردیم، تأثیر سن بر این عمل زیبایی را تحلیل کنیم. انجام این عمل را در هر سنی مورد بررسی قرار دادیم. البته سن در اولویت انجام عمل زیبایی بینی قرار ندارد. بعد از فرم بینی شما، انتخاب جراح خبره در این حوزه حائز اهمیت است. چرا که تنها یک فرد باتجربه در این زمینه می‌تواند راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد و شما را به نتیجه مورد نظر از رینوپلاستی برساند.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان سابقه بسیاری در زمینه جراحی رینوپلاستی دارند. به همین دلیل جزو بهترین جراحان رینوپلاستی در تهران به شمار می‌روند. برای رزرو زمان مشاوره یا معاینه، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت دکتر سزاوار اقدام کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد